Hyppää pääsisältöön
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Mersu-pomo ei tyrmää kiisteltyä moottorisääntöä: “Ei ole uusi tieteenala”

Valtteri Bottas.
Valtteri Bottas.xpbimages.com
Julkaistu 25.01.2018 13:42

MTV SPORT

F1-sarjan siirtyminen kolmeen kuljettajakohtaiseen moottoriin ensi kaudella ei edellytä talleilta uusia innovaatioita, katsoo Mercedeksen moottoripomo Andy Cowell.

Kuljettajalle kautta kohden sallittujen voimanlähteiden määrän pudottaminen neljästä kolmeen jakaa voimakkaasti talleja. Muutoksen pelätään kasvattavan kiisteltyjen lähtöruuturangaistusten määrää entisestään.

Red Bull –tallipäällikkö Christian Horner yritti syksyllä turhaan kumota sekopäiseksi kritisoimaansa sääntöä, mutta Cowell ei usko muutoksen olevan talleille lopulta merkittävä rasite.

- Siirtyminen kolmeen moottoriin tarkoittaa sitä, että jokaisella moottorilla on ajettava viiden sijaan seitsemän osakilpailua. Se on kohtalainen askel eteenpäin, mutta viimeisen kymmenen vuoden aikana jokainen insinööri on asteittain kasvattanut kaikessa työssään komponenttien elinikää. Se ei siis ole uusi tieteenala, kyse on vain eri lukemasta, Cowell totesi motorsport.comille.

Cowell ei usko valmistajien tinkivän ensi kaudella teholukemista, vaikka voimanlähteen luotettavuus nouseekin entistä suurempaan rooliin.

- Insinöörit ovat työssään tottuneet tähän täysin. Emme missään tapauksessa halua tehdä kompromissia aika-ajo- tai kisavauhtimme kanssa, mutta samalla emme myöskään halua keskeytyksiä tai lähtöruuturangaistuksia.

- Joillain osa-alueilla kyse on tasapainosta raa’an tehon ja komponentin eliniän välillä, toisilla taas tasapainosta raa’an tehon ja massan välillä, Cowell lisäsi.

F1
Urheilu

Lisää aiheesta:

Mercedeksen mystiset ongelmat alkoivat tehtaalla tapahtuneiden muutosten jälkeen – Toto Wolff kiistää asioiden yhteyden: "Ei tapahdu yhdessä yössä"Mercedes-pomo Toto Wolff tiukkana: Moottorikehityksen tuplakulut täytyy välttääRenault-pomo haluaa keventää kehitystaakkaa – moottorit jäädytettävä ensi kaudellaMercedes asettaa Ferrarille kovan haasteen: "Tehoja karsimalla ei voiteta mestaruuksia"Honda kriittisenä F1-moottorisäännölle: "Ei ole kohtuullista"Mercedes lyttää moottorisuunnitelmat: säästöjen sijaan kulut vain nousisivat

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • ti13:48
    Portugalin GP

    F1-paluu sinetissä: "Tarjoaa jännitystä ensimmäisestä mutkasta ruutulipulle"

  • ma08:02
    Red Bull

    Red Bullilta lähtenyt pomo lataa skandaaliväitteitä Christian Hornerista – "Likaista peliä"

  • 13.12.09:08
    Aston Martin

    Ralf Schumacher vaatii: Huippulupaus F1-kohukuskin tilalle – "Ansaitsee 1 000 kertaa enemmän"

  • 9.12.16:51
    Red Bull

    Red Bull -pomo lähtee: "Todella surullista"

  • 8.12.12:25
    Red Bull

    Red Bullilla tuulee: Helmut Marko lähtökuopissa? – "Voin vain kiittää häntä"