Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Mercedes asettaa Ferrarille kovan haasteen: "Tehoja karsimalla ei voiteta mestaruuksia"

Valtteri Bottas uhkaa Sebastian Vetteliä kaudella 2017.
Valtteri Bottas uhkaa Sebastian Vetteliä kaudella 2017.Copyright 2017 The Associated Press. All rights reserved.
Julkaistu 04.01.2018 08:52

MTV SPORT

Mercedes vie jatkossakin F1-voimanlähteensä suorituskyvyn äärirajoille, vaikka sarjan moottorisääntöä kiristetäänkin ensi kaudelle, vakuuttaa saksalaistallin johtava moottori-insinööri Phil Prew.

Tulevalla kaudella kuljettajakohtainen moottorikiintiö putoaa neljästä moottorista kolmeen. Prew vakuuttaa, että tiukentuneesta säännöstä huolimatta Mercedes ei varmistele moottorinsa kestävyyttä karsimalla sen tehoja.

- Suoraan sanottuna olemme aina veitsenterällä, koska haluamme aina viedä voimayksikön suorituskykyä ja kestävyyttä eteenpäin. On helppoa pudottaa tehoja ja löytää siten luotettavuutta, mutta emme halua sellaista, koska se ei voita meille mestaruuksia, Prew painotti motorsport.comille.

- Meillä riittää kiireitä, jotta löydämme keinot saada moottorista ja sen hybridiosasta irti enemmän kilometrejä ja suoriudumme ensi vuoden mestaruustaistelusta sallitun moottorimäärän kera ilman rangaistuksia, Prew jatkoi.

Prew kertoo voimanlähteen luotettavuuden kehitystyön olevan päättymätön savotta. Kauden 2018 moottorin arkkitehtuuriin tehdään uudistuksia aina tapauskohtaisesti.

- Säännöt pitkälti sitovat meitä, mitä tulee turbon kapasiteettiin, sähköllä tuotettuun tehoon ja niin edelleen. Mikäli muutoksia on pakko tehdä, niin sillä on vaikutusta myös luotettavuuteen ja suorituskykyyn. Muussa tapauksessa pitäydymme siinä, minkä tiedämme osaavamme, Prew sanoi.

- Kaikkeen suhtaudutaan aina tapauskohtaisesti, mutta vaatimukset ovat erittäin selvät, Prew kiteytti.

Lisää aiheesta:

Mercedes-pomo Toto Wolff tiukkana: Moottorikehityksen tuplakulut täytyy välttääMercedeksen F1-moottoripomo: Nykymoottorien kehitys ei tunne rajojaRenault linjaa: Tehoja ei lasketa - mieluummin rangaistuksiaMersu-pomo ei tyrmää kiisteltyä moottorisääntöä: “Ei ole uusi tieteenala”Renault-pomo lupaa ankaraa laatukontrolliaMersun moottoripomo: Löydämme yhä lisää "kultahippuja"
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • 29.10.10:54
    Urheilu

    F1-sarjan kiusallinen miljoonakanne eteni oikeuteen – ratkaisun hetket käsillä

  • 29.10.10:15
    Urheilu

    Häikäilemättömät miljoonakaupat: Bernie Ecclestone kertoo ainoasta ystävästään

  • 28.10.17:43
    F2

    Tästä se lähtee! Kalle Rovanperä hyppäsi F2-auton rattiin – "Raskasta"

  • 28.10.11:45
    George Russell

    F1-tähti paljastaa: Sopimukseen kirjattiin Max Verstappenilta suojaava pykälä

  • 27.10.12:17
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"