Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Renault linjaa: Tehoja ei lasketa - mieluummin rangaistuksia

xpbimages.com
Julkaistu 28.02.2018 10:20

MTV SPORT

Renault ei halua alkavalla kaudella tinkiä voimanlähteensä suorituskyvystä lähtöruuturangaistusten pelossa, painottaa ranskalaisvalmistajan F1-pomo Cyril Abiteboul.

Alkavalla kaudella kuljettajaa kohden sallitaan enää kolme moottoria, jonka jälkeen konerikoista seuraa lähtöruuturangaistuksia. Moottorin luotettavuus nousee siten entistä suurempaan rooliin, mutta Abiteboulin mukaan Renault ei tästä huolimatta tingi voimanlähteensä suorituskyvystä.

- En halua suuremmin keskustella asiasta vielä näin aikaisessa vaiheessa, mutta tiesimme tämän sääntömuutoksen tulevan. Olemme yhä avoimia sille, mikä olisi paras tapa käsitellä alkava kausi, Abiteboul kommentoi motorsport.comin mukaan.

- Emme etenkään ole sitä mieltä, että haluaisimme laskea voimanlähteen suorituskykyä luotettavuuden ja ajokilometrien vuoksi. Meidän on otettava huomioon mahdolliset rangaistukset yhtenä tekijänä, jos katsomme sen olevan taktisesti meille eduksi.

Renault-pomo painottaa moottorin luotettavuuden olevan silti etenkin alkukaudesta tärkeä tekijä.

- Kun olemme luotettavia, niin se avaa myös enemmän vaihtoehtoja suorituskyvylle. Näitä kahta ei voi erottaa toisistaan, ne kulkevat käsi kädessä. Kun teemme töitä luotettavuuden eteen, niin samalla kehitämme myös suorituskykyä, Abiteboul lisäsi.

Lisää aiheesta:

Outo tilanne: Uusi moottoriversio ei kelpaa Renaultille – asiakkaat voivat käyttää
Renault-pomo haluaa keventää kehitystaakkaa – moottorit jäädytettävä ensi kaudella
Moottoriuudistus huolettaa Renault-pomoa: "Emme halua aloittaa taas tyhjästä"
Mercedes asettaa Ferrarille kovan haasteen: "Tehoja karsimalla ei voiteta mestaruuksia"
Renault-pomo: F1-moottoriuudistuksesta yhä erimielisyyksiä
Renault'n F1-pomot lupaavat isoa askelta
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • 29.10.10:54
    Urheilu

    F1-sarjan kiusallinen miljoonakanne eteni oikeuteen – ratkaisun hetket käsillä

  • 29.10.10:15
    Urheilu

    Häikäilemättömät miljoonakaupat: Bernie Ecclestone kertoo ainoasta ystävästään

  • 28.10.17:43
    F2

    Tästä se lähtee! Kalle Rovanperä hyppäsi F2-auton rattiin – "Raskasta"

  • 28.10.11:45
    George Russell

    F1-tähti paljastaa: Sopimukseen kirjattiin Max Verstappenilta suojaava pykälä

  • 27.10.12:17
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"