Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Mercedeksellä vakavia huolenaiheita ennen kaksoisvoiton varmistumista

Nico Rosberg juhli voittoa Australiassa.
Nico Rosberg juhli voittoa Australiassa.AAPIMAGE
Julkaistu 20.03.2016 11:07

MTV SPORT

Mercedes-tallin moottoriurheilujohtaja Toto Wolff kertoo Nico Rosbergin olleen lähellä keskeytystä voittoon päättyneessä Australian F1-kisassa.

Kilpailuun eturivistä startannut Mercedes menetti asemansa lähdössä, kun Ferrarin Sebastian Vettel ja Kimi Räikkönen pyyhkäisivät Rosbergin ja Lewis Hamiltonin ohi heti ensimmäiseen mutkaan mennessä. Räikkösen kisa päättyi kuitenkin keskeytykseen ja Vettel kärsi Ferrarin huonosta rengastaktiikasta pudoten kolmanneksi.

Rosberg nousi kärkeen Vettelin toisen varikkopysähdyksen aikana, mutta Wolffin mukaan tallilla oli kaksoisvoitosta huolimatta omat murheensa.

– Meillä oli ongelma Nicon auton jarrulämpöjen kanssa ja se tuli koko ajan piinaamaan meitä lähes siihen pisteeseen, että ajattelimme keskeyttämistä. Jarrukaliiperiin jäi romua ja se haittasi kaksi kolmasosaa kisasta, Wolff taustoitti Motorsport.comille.

Jarrun lämpötila nousi Wolffin mukaan maksimitasolle ja alkoi sitten laskea hitaasti. Rosbergille ei kerrottu asiasta mitään.

– Nico ei tiennyt siitä. Ei hänelle voi kertoa. Varoitusvalo syttyy aikanaan, mutta olimme erittäin lähellä sitä eikä mitään ollut tehtävissä, Wolff sanoi.

Mersu-pomo paljasti myös, että tallin päätös ajaa maaliin keskikovilla renkailla oli lopputuloksesta huolimatta kostautua lopussa.

– Laskelmamme näyttivät 15 kierrosta ennen maalia, etteivät renkaat kestä. Vasen takarengas pettäisi viisi kierrosta ennen maalia. Lämpötilat vain tippuivat kierros kierrokselta.

– Kuskeja ei voi pysäyttää tai käskeä heitä hidastamaan, koska se olisi saanut rengaslämmöt tippumaan vain enemmän. Menetimme pidon vasemmasta takapyörästä, mutta se on vain yksi neljästä renkaasta ja saimme sen kestämään loppuun asti, Wolff huokaisi.

Lisää aiheesta:

Valtteri Bottas laukaisi ikävän ketjureaktion – näin Mercedes selittää pieleen mennyttä kisataktiikkaansaMercedeksellä nousivat kädet kasvoille F1-tiimin tajutessa karmean mokansa: ”Yksinkertaisen tyhmää”Lewis Hamiltonille oli käydä köpelösti: "Kierroksesta oli kiinni" Mercedekseltä taktiikkapaljastus: Ferraria olisi ollut vaikea lyödäRosbergilla järkeenkäypä selitys Ferrarin rengasvalinnalleMika Salo hämmästelee Ferrarin mokaa – ”Kisa munattiin täysin”
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • Eilen20:04
    Singaporen GP

    F1-sarjaan erikoinen uudistus

  • Eilen10:57
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottaksen ja Cadillacin tilanteesta karu suomalaisarvio: "Aika utopistinen tavoite"

  • 14.9.22:34
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottaksen F1-autosta kutkuttavaa tietoa

  • 13.9.21:51
    Moottoriurheilu

    Max Verstappenille ajolupa legendaariselle radalle – oli lähellä reputtaa

  • 13.9.17:50
    Carlos Sainz

    Carlos Sainzille voitto F1-kulisseissa