Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Lännen Media: Nuoret aikuiset liikkuvat herkimmin halvan ruoan perässä

Eniten asiakkaiden hintavertailusta on hyötynyt Lidl, johon kertoo siirtyneensä 54 prosenttia ketjua vaihtaneista
Eniten asiakkaiden hintavertailusta on hyötynyt Lidl, johon kertoo siirtyneensä 54 prosenttia ketjua vaihtaneistaLehtikuva
Julkaistu 31.01.2016 06:16

MTV UUTISET - STT

Ruokakauppojen hintakilpailu on saanut viime vuoden aikana noin joka kymmenennen suomalaisen vaihtamaan pääasiallisesti käyttämäänsä kauppaketjua, ilmenee Lännen Median Taloustutkimuksella teettämästä kyselystä.

Kyselyn mukaan eniten asiakkaiden hintavertailusta on hyötynyt Lidl, johon kertoo siirtyneensä 54 prosenttia ketjua vaihtaneista. S-ryhmän kauppoihin ostoksensa on suunnannut 26 prosenttia kauppaketjua vaihtaneista ja K-ryhmän kauppoihin 11 prosenttia.

Hanakimmin toisen ketjun liikkeeseen ovat siirtyneet 25-34-vuotiaat, joista 17 prosenttia ilmoitti vaihtaneensa ketjua halvempien hintojen vuoksi. 15-24-vuotiaista näin teki 14 prosenttia. Sen sijaan 65-79-vuotiaiden ikäryhmässä ketjua vaihtoi ainoastaan 6 prosenttia vastaajista.

Kyselyssä tiedusteltiin suomalaisten näkemyksiä ruoan hinnan kehityksestä, kauppaketjujen asiakkuudesta ja kauppaketjun vaihtamisesta.

Lisää aiheesta:

Kysely: Suomalaiset ovat säästäneet etenkin ruokamenoistaYli kolmannes suomalaisista pohtii työpaikan vaihtoa: "Valmius vaihtaa työpaikkaa tai koko alaa on vain lisääntynyt"
USU: Yli puolet suomalaisista muuttanut ostoskorinsa sisältöä ruoan hinnan vuoksi
Yli 60 prosenttia suomalaisista ei aio ostaa Venäjällä jatkavien suomalaisyritysten tuotteita – nämä firmat joutuivat boikottiin
MT: Ötökkäruoka maistuu eritoten miehille
Kysely: Joka kolmas nainen alkaa seurata alennusmyyntejä välipäivinä
Talous

Tuoreimmat aiheesta

Talous
  • 16:45
    Politiikka

    Olli Rehn kommentoi mahdollista EKP:n varapääjohtajan pestiään: "Kannustusta ja yhteydenottoja ympäri Eurooppaa"

  • 15:54
    Teboil

    Teboil-kauppiaat: Liikenneasemien toiminta vaarassa

  • 15:49
    Politiikka

    Purralta kylmää kyytiä datakeskuksille: Emme elä olemalla sähköenergiareservaatti

  • Eilen19:34
    Sote

    Sotejohtaja: Keskustelu rahoitusmallista ajautunut vaarallisille vesille – "Uhkana kansallinen moraalikato"

  • Eilen13:25
    Kiertotalous

    Suomalaisista tuli maailman innokkaimpia käytetyn tavaran ostajia – nyt ilmiöstä pitäisi takoa rahaa