Mainos

Lännen Media: Nuoret aikuiset liikkuvat herkimmin halvan ruoan perässä

Ruokakauppojen hintakilpailu on saanut viime vuoden aikana noin joka kymmenennen suomalaisen vaihtamaan pääasiallisesti käyttämäänsä kauppaketjua, ilmenee Lännen Median Taloustutkimuksella teettämästä kyselystä.

Kyselyn mukaan eniten asiakkaiden hintavertailusta on hyötynyt Lidl, johon kertoo siirtyneensä 54 prosenttia ketjua vaihtaneista. S-ryhmän kauppoihin ostoksensa on suunnannut 26 prosenttia kauppaketjua vaihtaneista ja K-ryhmän kauppoihin 11 prosenttia.

Hanakimmin toisen ketjun liikkeeseen ovat siirtyneet 25-34-vuotiaat, joista 17 prosenttia ilmoitti vaihtaneensa ketjua halvempien hintojen vuoksi. 15-24-vuotiaista näin teki 14 prosenttia. Sen sijaan 65-79-vuotiaiden ikäryhmässä ketjua vaihtoi ainoastaan 6 prosenttia vastaajista.

Kyselyssä tiedusteltiin suomalaisten näkemyksiä ruoan hinnan kehityksestä, kauppaketjujen asiakkuudesta ja kauppaketjun vaihtamisesta.

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.