Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Yli 60 prosenttia suomalaisista ei aio ostaa Venäjällä jatkavien suomalaisyritysten tuotteita – nämä firmat joutuivat boikottiin

All Over Press
Julkaistu 04.04.2022 09:39
Toimittajan kuva
Katariina Kähkönen

katariina.kahkonen@mtv.fi

Yli puolet suomalaisista boikotoi Venäjällä jatkavien suomalaisyritysten tuotteita tai palveluja. Asia selviää Verkkomedia MarkkinointiUutisten ja tutkimustoimisto IROResearchin tekemästä tutkimuksesta.

Suomalaiset ovat boikotoineet muun muassa Teboilia, Nestettä, Hesburgeria, Fortumia ja Valiota. Eniten mainintoja keräsivät Teboil ja sen emoyhtiö sekä venäläinen öljyjätti Lukoil.

Tutkimuksen mukaan 63 prosenttia suomalaisista ei aio ostaa Venäjällä jatkavien suomalaisyritysten tuotteita tai palveluita. Naisista näin kertoo toimivansa 66 prosenttia ja miehistä 60.

Asiaan suhtautuivat jyrkimmin 55–64-vuotiaat. Heistä 69 prosenttia kertoi yritysten jatkamisen Venäjällä vaikuttavan ostopäätökseen. Nuorista aikuisista, 18–24-vuotiaista, puolet sanoivat olevansa valmiita ostamaan Venäjällä jatkavien brändien tuotteita.

Tutkimuksen tiedot kerättiin 15.–23. maaliskuuta välillä. Tutkimushaastatteluja tehtiin yhteensä 1 000. Tutkimuksen tilastollinen virhemarginaali on maksimissaan noin +3,2 prosenttiyksikköä

Lue myös: Fingrid arvioi Suomen saavuttavan sähköomavaraisuuden vuonna 2024

Lisää aiheesta:

MT: Selvä enemmistö suomalaisista kannattaa Ukrainan aseavun jatkamistaSelvitys: Yli puolet venäläisistä suhtautuu Suomeen yhä myönteisesti – näin sota on viilentänyt suhteitaHS: Ydinsodan mahdollisuus huolestuttaa yli puolta suomalaisistaLähes neljä viidestä luopuisi venäläisestä energiasta hintojen noususta huolimatta – eniten vastustivat nuoretKysely: Yli 60 prosenttia suomalaisista on valmis muuttamaan toimintaansa ilmaston hyväksi – ensisijainen keino on jätteiden lajitteluMTV Uutisten verkkokysely paljastaa: Enemmistö suomalaisista vierastaa ruuhkamaksuja – ja vielä harvempi olisi valmis maksamaan niitä itse
Ukrainan sotaVenäjäMaailmantalousKotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Ukrainan sota
  • 15:37
    Rooma

    Yksi kuoli keskiaikaisen tornin romahduksessa Roomassa – Venäjältä outo reaktio

  • 13:11
    Venäjä

    Putinille kipeitä uutisia: Kiina kääntyy

  • 08:04
    Venäjä

    Ukraina: Dokumenttivuoto voi paljastaa Putinin salaisuuden

  • 06:01
    Nato

    Kysely: Lähes puolet suomalaisista pelkää suursodan alkavan

  • Eilen14:07
    Italia

    Italiassa bunkkeribuumi: "Yhtäkkiä ydinsota ei ollutkaan etäinen mahdollisuus"