Siwoista ja Valintataloista K-marketeiksi muuttuneiden lähikauppojen myynti ja asiakasmäärät ovat kasvaneet toistakymmentä prosenttia. Näin sanoo Keskon päivittäiskaupan toimialajohtaja Jorma Rauhala Lännen Medialle.
– Nämä muutoksen jälkeiset myynnin ja asiakasmäärien kehitysluvut viestivät uudistuksen onnistumisesta, hän toteaa Lännen Median haastattelussa.
Toukokuun alusta tähän päivään saakka noin 70 myymälää on vaihtanut väriään Siwasta tai Valintatalosta K-marketiksi. Loppuvuonna tahti kiihtyy.
Vuodenvaihteeseen mennessä tavoitteena on arviolta 220 myymälän päivitys pääosin K-marketeiksi ja ehkä muutaman yksittäisen kohdalla K-supermarketiksi.
– Olemme halunneet muuttaa valikoimia monipuolisemmiksi ja hinnoittelua asiakkaiden kannalta edullisemmaksi mahdollisimman nopeasti, Rauhala perustelee.
Omistajan lähtökohta on, että mahdollisimman moni nykyisistä Siwoista ja Valintataloista muuttuu K-marketiksi, mutta todennäköisesti edessä on myös joitain sulkemisia.
– Mitä enemmän asiakkaita, sitä enemmän kauppoja, Rauhala
tiivistää Lännen Medialle.
"Noste jatkuu uutuudenviehätyksen jälkeenkin"
Keskossa uskotaan, että lähikauppojen noste jatkuu uutuudenviehätyksen jälkeenkin, vaikka aukioloaikojen vapautuminen on näkynyt ennen kaikkea supermarketkokoluokan suosiossa.
