Lidl oli pitkään salamyhkäinen yritys, kun saksalainen perheyhtiö tuli Suomeen lähes 14 vuotta sitten.
– Aluksi palkattiin paljon väkeä ja myymälöitä nousi kuin sieniä sateella. Silloin ei ollut aikaa keskittyä julkisuuteen, Lidlin toimitusjohtaja Lauri Sipponen muistelee.
– Vuonna 2010 linjasimme, että haluamme lähemmäksi suomalaista kuluttajaa ja yhteiskuntaa. Nyt olemme haluttu työnantaja, meille tuli huikea määrä 28 000 hakemusta kesätöihin, Sipponen sanoo MTV:n Uutisextrassa.
Lidl on ruokakaupan kolmonen 8,3 prosentin markkinaosuudella. S- ja K-ryhmät ovat selkeästi suurempia: S-ryhmän markkinaosuus on lähes 46 prosenttia ja Keskon vajaa 33 prosenttia.
Lue myös:
"Saako täältä edes suomalaisia banaaneja?" – näin alkoi Lidlin menestystarina Suomessa
– Viidessä vuodessa olemme kaksinkertaistaneet meidän asiakasmäärämme ja liikevaihtomme. Kasvu on tehty ilman kovin isoa myymälöiden uusperustantaa. Uusia myymälöitä on tullut tänä aikana turhankin vähän, Sipponen arvioi.

