Kokkolan kaupunki on päättänyt ottaa kaiken ilon irti sosiaalista mediaa riemastuttaneesta markkinointimokasta, ja lanseeraa joulumarkkinoille tuotteita Kuk-kula -logolla varustettuna osana hyväntekeväisyyskampanjaa.
Kokkolan kaupunki riemastutti viime viikolla ihmisiä aina Ruotsissa saakka, kun sen markkinointimateriaaliin lipsahti kiusallinen mahdollisuus väärinymmärykselle.
Kokkola julkaisi virallisella Facebook-sivuillaan lapsille suunnatun, vaaleanpunaisella taustalla olleen logon, jossa esiintyi kuutti.
Kuutin yläpuolelle oli kirjoitettu Kokkola. Teksti oli mahdollista tulkita kuitenkin väärin, siten että sydämen muotoiset o-kirjaimet olisivatkin u-kirjaimia. Näin ollen tekstistä muodostui Kuk-kula.
Riemastuttavan tilanteesta teki se, että ruotsiksi “kuk-kula” kun kääntyy vapaasti suomentaen ”kullikuulaksi”, ”kullipalloksi” tai vaikkapa ihan vain penikseksi ja kivekseksi.
Lue myös: Mainosmateriaali tarjosi mahdollisuuden hirvittävälle tai hulvattomalle väärintulkinnalle: Kokkolasta tuli kaupungin logossa "kullikuula"
Kaupunki lahjoittaa osan tuotoista hyväntekeväisyyteen
Nyt Kokkolan kaupunki aikoo painattaa Elina Warstan suunnitteleman hylkeen ja Kuk-kula -tekstit paitoihin ja kangaskasseihin. Kaupunki kertoo asiasta Facebook-sivuillaan.

