Sähkö on yksi autoalan kuumimmista puheenaiheista. Hyundai haluaa mukaan tähän hypeen Ioniqin sähköversiolla.
Tykkäsimme
- Käytettävyydestä
- Voimalinjan toiminnasta
Emme tykänneet
- Istuinten puutteellisesta tuesta
- Tavaratilan korkeasta nostokynnyksestä
Hinta alkaen 36 990 €
Koeajoauto 38 678 €
Sähköautoilu herättää tällä hetkellä paljon keskustelua. Alan pioneerina voi pitää Nissan Leafia, joka on yli 300 000 myydyllä autolla maailman myydyin sähköauto. Auton muotoilu herättää epäilemättä huomiota ja jakaa mielipiteitä. Huomiota herättää myös hintaluokaltaan toista ääripäätä edustava Tesla, joka on tehnyt sähköautoilusta seksikästä. Monet aiemmin autoista kiinnostumattomat ihmiset suorastaan sekoavat Teslan nähdessään.
Näiden ääripäiden välillä on mielenkiintoinen markkina, joka saa jatkuvasti lisää täytettä. Yksi uusimmista lisäyksistä tähän luokkaan on Hyundai Ioniq EV. Muotoilullisesti auto ei erotu liiaksi massasta, vaikka ilmanvastuksen takia umpinainen maski herättääkin huomiota. Ioniq tarjoaa tähän väliin vaihtoehdon sähköautoilusta kiinnostuneille ja ympäristöä ajatteleville autoilijoille, jotka eivät kuitenkaan halua julistaa valintaansa autonsa ulkonäön turvin.




