Runsaan vuoden myynnissä ollut farmarikori tarjoaa Civiciin ratkaisevasti enemmän kätevyyttä, ja Tourer näyttää kaiken lisäksi urheilulliselta.
Hinta alkaen 29 090 euroa
Tykkäsimme
- Tilankäyttö
- Muunneltavuus ja tavaratilan tasapohjaisuus
Emme tykänneet
- Luukkujen avaus
- Konepellin ja polttoainesäiliön luukun avausvivut ovat vierekkäin, ja pimeässä avaa helposti väärän luukun
Civic Tourerin peräosaan ei tällä erää tarvinnut tehty muutoksia, mutta farkun aerodynamiikkaa kohennettiin, koska auton alapuolista nostetta pyrittiin vähentämään. Ulkonäkö on sen verran sporttinen, että oikeastaan farmaria voisi kutsua vaikka Sports Toureriksi – vaikka farkkuun ei saa Sport-varustelua.
Nelisylinterinen 1,8-litrainen polttoaineen suihkutuksella varustettu moottori vastaa 142-hevosvoimaisena herkästi kaasupolkimen painallukseen. Vaikka suurin vääntölukema 174 Nm saavutetaan vasta korkealla 4 300 minuuttikierroksella, alavääntökään ei jää heikoksi. Auton ajotietokoneen mukaan talvisen koeajon keskikulutus oli 7,5 l/100 km, kun tehtaan ihannearvo on 6,4 litraa.
Sujuvaliikkeinen 6-portainen manuaalilaatikko linkittyy miellyttävätoimiseen kytkimeen. Koeajon aikaan 5-nopeuksisen automaattivaihteiston sai ilman lisäveloitusta, kun siitä veloitetaan tavallisesti 1 900 euroa.
Galleria
Jousitus maistuu polanteisellakin tiellä Normal-iskunvaimennuksella pehmeän matkamukavalta. Kaikkiaan iskunvaimennuksen säädön voi valita kolmesta asetuksesta (Normal, Comfort (sopii kaupungin mukulakiville) ja Sport (maantieajoon)), joiden erot huomaa. Valintapainike sijaitsee keskikonsolissa.

