BMW on teroittanut keihäänkärkeään. Uudistunut S 1000 RR on edeltäjäänsä tehokkaampi, kevyempi ja paremmin varusteltu.
Hinta alkaen 24 200 €
Tykkäsimme
- Suorituskyvystä
- Ajettavuudesta
- Keventyneestä omamassasta
Emme tykänneet
- Ergonomiasta kaupunkiajossa
Supersport-luokan pyörät ovat valmistajiensa taidonnäytteitä. BMW toi ensimmäisen vuonna 2009 markkinoille S 1000 RR:n, joka todisti BMW:n osaavan tehdä pyöriä muuhunkin käyttöön kuin mantereiden halki suuntautuvaan kruisailuun. Kyseinen pyörä on niittänyt mainetta lähes vakiokuntoisena muun muassa legendaarisessa Isle Of Manin TT-kilpailussa.
BMW uudisti sporttipyöräänsä merkittävästi vuodelle 2015. Ulkonäköä on terävöitetty entisestään. S 1000 RR on myös aikaisempaa neljä kiloa kevyempi ja 999-kuutioinen moottori tarjoaa paperilla kuusi hevosvoimaa aikaisempaa enemmän tehoa. Akrapovičin tehoputkella varustettu koeajoyksilö antoi itse asiassa testiryhmän yllätykseksi tehonmittauksessa tulokseksi jopa 205 hevosvoimaa.
Galleria
Pyörän aisoissa pitämiseksi myös elektroniikka on ottanut aiempaa suurempaa roolia myös pyörämaailmassa. BMW S 1000 RR on varustettu ABS-jarruilla, luistonestolla, puoliautomaattisella alustalla sekä sporttipyörille harvinaisemmilla vakionopeudensäätimellä ja kahvalämmittimillä. Alusta ja jarrut ovat säädettävissä ja ABS-järjestelmän voi myös kytkeä kokonaan pois päältä.

