Joskus autojen ominaisuuksien saaminen esille vaatii rataolosuhteita. A-sarjan AMG toimii hienosti arkiajossa, mutta ihastuttaa vielä enemmän radalla.
Tykkäsimme
- Suorituskyvystä
- Ajettavuudesta
- Äänistä
Emme tykänneet
- Lievästä aliohjautumisesta
Hinta alkaen 71 107 €
Istun Mercedes-AMG A 45 4Maticin ratin takana ja näen edessäni Mercedes-AMG:n lippulaiva GT S:n leveän perän. Ajokouluttaja huikkaa radioon lähtökäskyn ja auto lähtee lipumaan hitaasti eteenpäin. Olen tarkistanut hetkeä aikaisemmin ajoasetuksen olevan radalle parhaiten sopivassa RACE-moodissa ja lähden kouluttujan perään. Heti varikon portin jälkeen edellä olevan tuplaturbo-V8:n pakoäänet valtaavat myös pikku-AMG:n ohjaamon, mikä on merkki siitä, että nyt on aika painaa kaasua.
Ensimmäisillä ratakierroksilla käytiin tarkka perehdytys Hungaroringin F1-rataan, mutta nyt iltapäivän loppupuolella vain innokkaimmat kuskit ovat vielä kiertämässä rataa. Kouluttaja näyttää omalla ajollaan suositeltavaa ajolinjaa edessä, mutta pitää vauhdin sellaisena, ettei takana tarvitse hidastella turhan takia.




