Kirjailija haukkui Teslan pystyyn Twitterissä – sai vastauksen Elon Muskilta, jatkoi tylyttämistä

0:41
Tesla-kuljettaja hyppäsi pelkääjän paikalle kesken ajon.

Taskupuhelut käyvät harvemmin erityisen kalliiksi, mutta mikäli soittamisen sijaan ostaakin tietämättään autoonsa tuhansien arvoisen ohjelmistopäivityksen, ei pieni panikointi tule yllätyksenä.

– Elon, teidän asiakaspalvelunne on jopa surkeampaa kuin viimeksi väitin. Se on suorastaan loukkaus asiakkaitanne kohtaan.

Näin täräytti kirjailija ja filosofi Nassim Nicholas Taleb keskiviikkona Twitter-tilillään.

Parahdus oli kohdistettu Teslan toimitusjohtajalle Elon Muskille. Taleb oli liittänyt twiittiinsä kuvankaappauksen Teslan asiakaspalvelun kanssa käymästään sähköpostinvaihdosta, mikä avaa kirjailijan turhautumisen syitä.

Kallis taskupainallus

Taleb oli omien sanojensa mukaan ostanut vahingossa 4 333 dollarin arvoisen ohjelmistopäivityksen autoonsa vahingossa. Osto oli tapahtunut Talebin taskussa olleen puhelimen Tesla-sovelluksella. Hän sai tietää asiasta istahtaessaan autoonsa, mutta ei enää tässä vaiheessa pystynyt perumaan tietämättään tekemäänsä ostoa.

Mikäli julkaisu ei näy, katso se täältä.

Taleb otti ymmärrettävästi yhteyttä Teslan asiakaspalveluun saadakseen oston peruttua, mutta kimpaantui kahdeksaa päivää myöhemmin tulleesta vastauksesta.

– Kiitos yhteydenotostanne. Autan teitä mielelläni tämän asian kanssa. Koskien huoltanne tekemästänne ostotapahtumasta, totean, että ohjelmisto-ostoista ei ole mahdollista saada hyvitystä.

– Tilanne on sama kuin, jos joku olisi tilannut taloonsa laajennuksen ja sitten päättänyt, ettei pidäkään siitä, ja sitten pyytäisi rahojaan takaisin urakoitsijalta.

Toimitusjohtaja vastasi henkilökohtaisesti

Talebin twiitti on kerännyt satoja kommentteja, joista yksi oli peräisin Muskilta itseltään.

– Törmäsin tapaukseesi tänään. Teslan hyvitysten pitäisi yleisesti olla helppoja saada sähköisesti ja ehdottomasti asiakaspalvelun kautta. Paneudumme asiaan, Musk twiittasi.

Taleb peräänkuulutti omassa vastauksessaan asiakkaiden tasapuolista kohtelua.

– Kiitos, mutta minusta olisi hyvä idea antaa tasavertainen vastaus myös heille, joilla ei ole yhtä paljon seuraajia Twitterissä kuin minulla. En ole kiinnostunut hyvityksestä, mikäli muut vastaavassa tilanteessa olevat asiakkaat eivät saa reilua kohtelua, Taleb totesi suoraselkäisesti lähes 450 000 Twitter-seuraajalleen.

Lähteet: InsideEVs, Electrek

Lue myös

    Uusimmat

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja