Mainos

Kesto vähimmillään vain 20 sekuntia – treenaa itsesi kuntoon television mainostaukojen aikana

Jos suosikkiohjelmasi tulee kolmesti viikossa ja siinä on kolme 20 sekunnin mainostaukoa, voit jo treenata tarpeeksi.

Moni suuntaa television mainoskatkojen aikana jääkaapille.  Näin ei ehkä kannattaisi tehdä, sillä mainokset voi käyttää hyödyksi paremmalla tavalla, uskoo australialainen rugby-pelaaja ja fitness-asiantuntijaksiksin tituleerattu Adam MacDougall. Mies kehottaa käyttämään mainosajan treenaamiseen, kertoo Daily Mail.

Kanadalaisen yliopiston selvityksen mukaan tehokkaan treenin voi vetää jo 60 sekunnissa. Selvityksestä inspiroituneena MacDougall päätteli, että treenaaminen hoituu kätevästi television mainoskatkon aikana.

Useita treenejä tulisi tehtyä jo siinä tapauksessa, että suosikkiohjelmasi tulee kolmesti viikossa, ja siinä on kolme 20 sekunnin mainostaukoa. Treenaisit siis minuutin kolmesti viikossa.

MacDougallin mukaan 20 sekuntia voi käyttää nopeaan paikallaanjuoksuun. Mies suosittele myös muita korkean intensiteetin treenejä, kuten Tabataa, jossa treenataan kovaa 20 sekuntia ja levätään sitten kymmenen sekuntia.

Jos paikallaan juokseminen kyllästyttää, MacDougall suosittelee punnerruksia, askelkyykkyjä tai vaikkapa kyykkäystä: 

1:46

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.