Duunitori löysi rekryalalta kasvun lähteen. Roviolla startup-kärpäsen puraisemat yrittäjät tuovat työpaikkoja sinne, missä ihmiset viettävät aikaa.
Tyypillisessä startup-tarinassa on kaksi kaverusta ja idea, jota he esittelevät sijoittajille kalvoissaan jääkiekkomailan muotoiset liikevaihtokäppyrät ja exit-suunnitelmat.
Näin alkoi myös Thomas Grönholmin ja Martti Kuusanmäen perustaman Duunitorin matka vuonna 2009.
Sitä seurasi lätkämailamallin sijaan mutkainen tie, jossa kuolemanlaakso oli juuri sellainen kuin Kuusanmäen hammaslääkäri-isoisä aikoinaan kuvaili.
– Kolme ensimmäistä vuotta ovat hemmetin vaikeita, kun kukaan ei tunne sinua. Meillä ei ollut tuotetta, eikä asiakkaita, Kuusanmäki kertoo.
Viime vuosina yritys on löytänyt rekrytointialalta oman lokeronsa ja toimivan bisnesmallin.
Vielä neljä vuotta sitten Duunitorilla oli töissä kuusi henkeä ja liikevaihto oli noin 300 000 euroa. Nyt työntekijämäärä on noin 35.
Viime vuonna liikevaihto kasvoi 2,2 miljoonaan euroon. Tulostakin yritys on nyt tehnyt.
"Startup-kärpänen puraisi"
Grönholm ja Kuusanmäki ovat opiskelleet rahoitusta Kauppakorkeakoulussa, josta monen opiskelutoverin tie vei investointipankkiin tai konsulttiyhtiöön. Ala-asteelta asti toisensa tuntenut kaksikko sen sijaan perusti jo parikymppisinä mainostoimiston.
