Vaikka Kamuxin tulos sukelsi, liikevaihto kuitenkin nousi. Yhtiön mukaan sen markkinaosuus kasvoi kaikissa toimintamaissa.
Käytettyjä autoja myyvän Kamuxin oikaistu liikevoitto putosi huhti-kesäkuussa 4,5 miljoonaan euroon viime vuoden vastaavan ajan 6,8 miljoonasta eurosta. Liikevaihto sen sijaan nousi kahdeksan prosenttia 247 miljoonaan euroon.
Yhtiön mukaan käytettyjen autojen kysyntä supistui voimakkaasti, sillä Ukrainan sota ja kiihtynyt inflaatio sekä voimakkaasti nousseet polttoaineiden hinnat heikensivät kuluttajien luottamusta.
– Haastavasta markkinatilanteesta huolimatta jatkoimme strategiamme mukaisesti panostuksia kasvuun. Suomessa kaksi myymälää muutti isompiin tiloihin ja Ruotsissa avasimme yhden uuden myymälän ja julkistimme kaksi uutta syksyllä avattavaa myymälää, kertoo toimitusjohtaja Juha Kalliokoski tiedotteessa.
Hänen mukaansa Kamux onnistui kasvattamaan markkinaosuuttaan kaikissa toimintamaissa.
– Heilahtelut käytettyjen autojen määrissä olivat monissa maissa huomattavan suuria, mutta kappalemääräinen myyntimme laski markkinaa vähemmän, Kalliokoski arvioi.
