Jatkossa kiinalaisillekin Pirkkaa – K-kauppa aloittaa yhteistyön Kiinan verkkokauppajätin kanssa

K-kauppa aloittaa elintarvikekaupan kiinalaisen verkkokauppajätin kanssa 40:00

K-ryhmä aloittaa ruoan verkkokaupan Kiinassa yhdessä Alibaban kanssa. Kiinalaiset kuluttajat voivat tästä päivästä lähtien tilata suomalaisia tuotteita Alibaban verkkokaupasta.

K-ryhmä kertoo yhteistyöstä tarkemmin kello 10.30 alkavassa lehdistötilaisuudessa, jonka MTV Uutiset näytti suorana verkkolähetyksenä.

Yhteistyön tavoitteena on viedä suomalaisia elintarvikebrändejä Kiinan kasvaville markkinoille. Alibaba on maailman suurimpia verkkokauppayhtiöitä.

Verkkokaupan avauksessa on mukana useita suomalaisia elintarvikealan toimijoita, kuten Paulig, Fazer ja marjoja myyvä Kiantama. Tunnettujen suomalaisten brändien lisäksi myyntiin tulee myös K-ryhmän oma tuotemerkki Pirkka. Verkkokaupan tuotevalikoimaa laajennetaan lähikuukausina, ja yhteistyöhön tulevat mukaan muun muassa Valio, Raisio, Finn Spring ja Roberts.

Alibaban verkkokaupoilla 466 miljoonaa aktiivikävijää vuosittain

Alibaban verkkokaupoilla on noin 466 miljoonaa aktiivikävijää vuosittain. K-ryhmä on ensimmäinen suomalainen päivittäistavarakaupan toimija Kiinan verkkokaupassa.

Suomalaisille tuotteille on kasvava kysyntä Kiinan markkinoilla, sanoo Alibaban Iso-Britannian, Irlannin ja Pohjoismaiden toiminnoista vastaava toimitusjohtaja David Lloyd tiedotteessa.

– Kiinalaiset arvostavat suomalaisten tuotteiden korkeaa laatua, aitoutta ja turvallisuutta, Lloyd sanoo.

K-ryhmän pääjohtaja Mikko Helander kertoo, että yhtiö on jo pitkään tuonut elintarvikkeita ja käyttötavaraa Kiinasta. 

– Vienti on meille seuraava luonnollinen askel. Kiina on maailman suurin ja kehittynein ruoan verkkokauppamarkkina, josta lähdemme nyt ammentamaan oppeja, Helander sanoo.

Lue myös:

    Uusimmat