K-ryhmä luottaa siihen, että suomalaisten elintarvikkeiden puhtaus ja terveellisyys vetoaa ruokaskandaalien ravistelemassa Kiinassa. Kuluttajatutkimusten mukaan kiinalaisia kiinnostavat erityisesti suomalaiset aamiaistarvikkeet ja marjoja arvostetaan suuresti.
Erityisesti suomalaisista elintarvikkeista Kiinassa kiinnostavat myslit, puurot, marjat ja kahvi, kertoo K-ryhmän tavarakaupan johtaja Ari Akseli Kiinassa auenneesta verkkokaupasta.
– Aamiaisen ympärillä kiinnostus on erityisen voimakasta, hän kiteyttää.
– Suomalaisten marjojen arvo Aasiassa niin iso, ettei itse sitä ymmärretäkään.
K-ryhmän suomalaisten elintarvikkeiden verkkokauppa Kiinassa avasi tänään. Akselin mukaan on syytä olettaa, että suomalaisten tuotteiden myynti Kiinassa kannattaa, koska maassa ei ole itsestäänselvyys, että ruoka on puhdasta.
Luomun, ruoan turvallisuuden ja terveellisyyden arvostus on kuitenkin kasvamassa ja ulkomaisista elintarvikkeista ollaan valmiita maksamaan.
– Ruokaskandaalit ovat ravistelleet kiinalaisia brändejä. Suomalaisilla tuotteilla on hyvä maine Kiinassa ja niistä ollaan valmiita maksamaan, Akseli selittää.
– Kiinassa oli myös pitkään yhden lapsen politiikka. Sekä lapsen vanhemmat että isovanhemmat ovat valmiita panostamaan yhden lapsen hyvinvointiin ja ruokaan.