Itse talo Suomessa, mutta sisään pääsee Japanissa – virtuaalitodellisuus tuo kansainväliset katseet kotimaahan

Suomalaista designiä viedään maailmalle aivan uusin keinoin.

Tällä viikolla Tokiossa järjestettävillä Lifestyle Living -messuilla nähdään aivan uudenlainen tapa esitellä suomalaista designia, kun VR-teknologiaa hyödyntävä Virtuaalinen Koti on esillä yleisölle.

Virtuaalisessa "Kodissa" voidaan tutustua suomalaisiin tuotteisiin ja innovaatioihin. Messuyleisö pääsee tutustumaan 26 suomalaisyrityksen tuotteeseen.

– Uskomme, että VR-kodin kaltaiset työkalut yleistyvät lähivuosina laajemminkin, ja tämä antaa meille mahdollisuuden olla mukana kehityksen eturintamassa, kertoo virtuaalikodissa mukana olevan LumoKidsin perustaja Tuomo Puhakainen.

Kokonaisen kodin kuljettaminen ei järkevää

Idea VR-teknologian hyödyntämiseen syntyi halusta helpottaa messuvierailuja, kertoo Johanna Lahti Suomalaisen Työn Liitosta.

– Kokonaisen kodin kuljettaminen ja rakentaminen ulkomaisille messuille tai näyttelyyn tuntui kalliilta ja suuritöiseltä projektilta, joten lähdimme miettimään uusia tapoja saada kävijälle kokemus suomalaisesta muotoilusta kiinnostavassa ympäristössä.

***

Lue myös:

    Uusimmat