Suomalaista designiä viedään maailmalle aivan uusin keinoin.
Tällä viikolla Tokiossa järjestettävillä Lifestyle Living -messuilla nähdään aivan uudenlainen tapa esitellä suomalaista designia, kun VR-teknologiaa hyödyntävä Virtuaalinen Koti on esillä yleisölle.
Virtuaalisessa "Kodissa" voidaan tutustua suomalaisiin tuotteisiin ja innovaatioihin. Messuyleisö pääsee tutustumaan 26 suomalaisyrityksen tuotteeseen.
– Uskomme, että VR-kodin kaltaiset työkalut yleistyvät lähivuosina laajemminkin, ja tämä antaa meille mahdollisuuden olla mukana kehityksen eturintamassa, kertoo virtuaalikodissa mukana olevan LumoKidsin perustaja Tuomo Puhakainen.
Kokonaisen kodin kuljettaminen ei järkevää
Idea VR-teknologian hyödyntämiseen syntyi halusta helpottaa messuvierailuja, kertoo Johanna Lahti Suomalaisen Työn Liitosta.
– Kokonaisen kodin kuljettaminen ja rakentaminen ulkomaisille messuille tai näyttelyyn tuntui kalliilta ja suuritöiseltä projektilta, joten lähdimme miettimään uusia tapoja saada kävijälle kokemus suomalaisesta muotoilusta kiinnostavassa ympäristössä.
***
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.