Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Irc-galleria ja Riemurasia yhdistävät voimansa: Haastavat kansainväliset somepalvelut

Lehtikuva
Julkaistu 29.03.2017 10:32

MTV LIFESTYLE – STT

Suomalaiset sosiaalisen median palvelut Irc-galleria ja Riemurasia aloittavat mainosyhteistyön. Ne pyrkivät tarjoamaan kansainvälisille palveluille kotimaisen vaihtoehdon.

Palvelut tavoittavat yhteensä noin 700 000 15–35-vuotiasta käyttäjää kuukaudessa. Irc-gallerian osuus tästä on noin 140 000 kävijää kuukaudessa, viikossa noin 50 000, kertoo toimitusjohtaja Jari Jaanto. Suosionsa huipulla vuosituhannen alussa Irc-galleria keräsi kuukaudessa noin 800 000 kävijää.

Jaanto kertoo, että käyttäjien joukossa on sekä pitkään mukana olleita että uusia tulijoita. Käyttäjien keski-ikä on nykyään 25 vuotta. Hänen mukaansa Irc-galleriaa käytetään uusien kavereiden etsimiseen, kun esimerkiksi Facebookissa pääosin pidetään yhteyttä vanhoihin ystäviin.

– Somekenttä on nyt aika hajaantunut. Eri palveluita käytetään eri tarkoituksiin, Jaanto sanoi.

Kotimaiset somepalvelut markkinoivat palveluaan mainostajille sillä, että ne pystyvät räätälöimään ratkaisunsa paremmin.

– Verrattuna kansainvälisiin palveluihin, oman suomalaisen sosiaalisen median vahvuus on paikallisuus. Me tulemme keskustelemaan mainostajan kanssa kasvotusten. Tähän eivät kansainväliset pysty, perusteli Riemurasian toimitusjohtaja Joni Hartikainen.

***

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Lisää aiheesta:

Vaikka tietosuoja kuohuttaa, ero Facebookista tuntuu monesta ylitsepääsemättömältä: "Kuin jättäisi oman sosiaalisen ympyränsä taakseen"Nuoriso hylkää Facebookin – näissä palveluissa uutisista keskustellaan nytFacebook skandaalin keskellä: onko enää paluuta "viattomuuden aikaan"?Kohta jo kolmasosa suomalaisista Instagramissa – ei enää pelkkä nuorten villitysMissä he ovat nyt: Irc-Galleriasta olisi voinut tulla yhtä suosittu kuin Facebook – perustajat: ”Me itse sössittiin se”Facebook huolissaan – ihmiset jakavat entistä vähemmän henkilökohtaisia asioitaan
DigiLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Digi
  • 11:32
    Windows

    Windows 10: Huijausvaroitus!

  • 05:03
    Windows

    Windows 10:n päivitykset loppuvat tänään – tätä se tarkoittaa tietokoneellesi

  • Eilen15:37
    Takaisinvedot

    Ostitko tämän tuotteen Clas Ohlsonilta? Älä käytä!

  • 8.10.19:20
    Digitalisaatio

    Uusi lompakkosovellus jättää muovikortit historiaan

  • 8.10.17:02
    Dronet

    Putinin droonit piinaavat Eurooppaa: "Miten tätä ei ole saatu yli kolmessa vuodessa kuntoon?"