Honda e on tuotantovalmis sähköauto, jolle luvataan enimmillään 220 kilometrin toimintasäde yhdellä latauksella. Tämä auto on tosin paljon muutakin kuin pelkkiä numeroita paperilla.
Honda e ei vakuuta välttämättä lukuarvoin, joten lienee syytä sukeltaa syvemmälle. Sen puhtaat linjat korostuvat mustin yksityiskohdin varustettuna valkoisena versiona. Auton muodoissa on jotakin robottimaista, jopa jääkaappimaista, mutta kuitenkin inhimillistä.
Viimeistään kuljettajan paikalta huomaa harvinaisen sirot sivupeilit tai oikeastaan niiden puutteen. Perinteisten sivupeilien tilalle on sijoitettu kamerat, joka pienentää tarvittavaa pinta-alaa ja näin ollen myös ilmanvastusta. Ovenkahvatkin on siloteltu korin sisään, josta ne ponnahtavat esiin tarvittaessa.
Honda e poikkeaa myös sisätilojensa osalta totutusta ja esimerkiksi käytännössä koko kojelauta täyttyy näytöstä. Mittaristo löytyy 5-tuumaiselta näytöltä ja riviä jatkaa kahden vierekkäisen 12,3-tuumaisen kosketusnäytön pari. Viimeksi mainituilta ohjataan tietoviihdejärjestelmää.
Tietoviihdejärjestelmän käyttö on mahdollista myös puheohjauksella – joskaan emme kirjoitushetkellä vielä tiedä kielivalikoimasta. Ainakin englanniksi Hondan puheohjaus aktivoidaan komennolla "OK Honda", jonka jälkeen tekoäly pyrkii täyttämään kuljettajan toiveita. Tähän lukeutuu myös verkon yli toimivia palveluita.
Autoon saa täyhteyden puhelimen avulla käyttämällä My Honda+ -applikaatiota. Kyseinen sovellus on julkaistu jo vuonna 2017, mutta sittemmin päivitetty tätä autoa varten. Uusiin ominaisuuksiin lukeutuvat muun muassa ilmastoinnin etäohjaus, auton paikannus, akun tilan takastelu sekä navigoinnin esiasettaminen puhelimella. Auto on myös mahdollista lukita ja avata matkapuhelimella.

