Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Havainnekuva: Näin F1-autot muuttuvat kaudelle 2017

2017 F1-autoissa nähdään muun muassa leveämmät takasiivet.
2017 F1-autoissa nähdään muun muassa leveämmät takasiivet.xpbimages.com/All Over Press
Julkaistu 25.02.2016 15:40

MTV SPORT

Kaudella 2017 F1-sarjassa nähdään pidempiä, matalampia ja leveämpiä autoja. 

Uusista säännöistä päästiin yhteistymmärrykseen F1-strategiaryhmän ja F1-komission kokouksissa tällä viikolla Genevessä. Uusien korisäännösten on tarkoitus tuottaa autoihin lisää downforcea ja tehdä siten autoista nopeampia. Sääntömuutosten tavoitteena on pudottaa autojen kierrosaikoja kolme sekuntia nykyisestä.

Tekninen piirtäjä Giorgio Pinola hahmottaa autojen muutoksia F1-sarjan verkkosivuilla.

Uusien autojen lattian maksimileveys kasvaa nykyisestä 20 senttimetriä ja minimileveys 10 senttimetriä. Etusiipien kärkiväli kasvaa 15 senttimetriä ja takasiipien leveys 20 senttimetriä. Uudet takasiivet ovat 15 senttimetriä nykyisiä matalampia. Autojen diffuusoreihin tulee viisi senttimetriä lisää leveyttä ja pituutta. Uusien autojen maksimipaino kasvaa 20 kilolla 722 kilogrammaan. 

Myös renkaiden leveys kasvaa. Eturenkaat ovat 5,5 senttimetriä nykyistä levempiä ja takarenkaisiin leveyttä tulee lisää kahdeksan senttimetriä. 

Maailman moottoriurheiluneuvoston pitää vielä ratifioida sääntömuutokset. Takaraja tälle on 30. huhtikuuta 2016.

Katso lisää havainnekuvia muutoksista F1-sarjan virallisilta verkkosivuilta

Lisää aiheesta:

F1-sarjaan isoja muutoksia! Vuoden 2026 autoihin radikaali uudistusMenevätkö F1-sääntömuutokset täysin hukkaan? Tallit saavuttaneet jo vanhat lukemat uusilla säännöilläF1-sääntöuudistuksille viimeinen sinetti: ensi kaudelle tulossa näkyviä muutoksiaF1-säännöt muuttuvat: näillä tiedoilla olet ajan tasalla!Video: Näin radikaali rengasmuutos lisää F1-autojen vauhtiaF1-tallit sopuun autojen retromuotoilusta
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • Eilen11:00
    Sergio Perez

    Valtteri Bottaksen F1-tallikaveri radalla – outo näky

  • ke17:28
    Ferrari

    Ferrari-pomo laukoi hämmentävää tekstiä tähtikuskeistaan – F1-mestari iski vastapalloon

  • ke16:34
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottas osti "unelmiensa paikan" – tällä viinitilalla F1-tähti haluaa viettää eläkepäivänsä

  • ke14:31
    Mercedes

    Kuuden miljardin F1-talli – Toto Wolffin kerrotaan hierovan jättikauppoja

  • ti09:11
    Ferrari

    Ferrari-pomo jyrähti tähtikuskeilleen – "Eivät tee riittävän hyvää työtä"