Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Formulafakta: Onko yliohjaavan tai aliohjaavan F1-auton renkaiden lämpötilalla yhteys?

Copyright Rex Features Ltd/All Over Press
Julkaistu 16.01.2018 09:49

MTV SPORT

Onko yliohjaavan tai aliohjaavan F1-auton renkaiden lämpötilalla yhteys? Voiko sanoa yleisesti aliohjaavan auton kuumentavan enemmän eturenkaita ja toisin päin?

C Moren F1-asiantuntija Ossi Oikarinen vastaa:

Periaatteessa kyllä. Jos auton eturenkaat ovat kovin kylmät, niin auto voi aliohjata myös sen takia.

Jos auto aliohjaa voimakkaasti, niin totta kai se rasittaa eturenkaita enemmän kuin takarenkaita ja päinvastoin.

Lähetä kysymys

Lisää aiheesta:

Formulafakta: Onko F1-auton keulan järkevää olla mahdollisimman loiva?Formulafakta: Miksi F1-autoissa käytetään korkeaprofiilisia renkaita?Formulafakta: Kuinka paljon F1-autoissa on camper-asteita?Formulafakta: Yliohjauksen vaikutus downforceenFormulafakta: Miksi F1-auto ei "niiaa" jarrutuksessa?Formulafakta: Miksi sadekelin rengas on 10 milliä suurempi?
FormulafaktaF1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

Formulafakta
  • 10.08.202111:44
    Sebastian Vettel

    F1-maailmanmestari Sebastian Vetteliltä uskomaton suoritus 2,5 minuutissa: Pystyisitkö itse samaan?

  • 12.01.201808:23
    F1

    Formulafakta: Ovatko huutokauppojen vanhat F1-autot toimivia vai pelkkiä "kuoria"?

  • 11.01.201809:35
    F1

    Formulafakta: Onko F1-autojen aerodynamiikassa epäsymmetrisyyksiä?

  • 07.01.201818:00
    F1

    Formulafakta: Ajetaanko samalla rungolla koko F1-kausi?

  • 04.01.201819:52
    F1

    Formulafakta: Käytetäänkö eri radoilla eri akselivälisiä autoja?