Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Ferrarin voimanlähteessä radikaaleja uudistuksia

Mitä Ferrarin sermien takaa paljastuu viikon päästä ensimmäisissä testeissä?
Mitä Ferrarin sermien takaa paljastuu viikon päästä ensimmäisissä testeissä?Mikel Trigueros / Urbanandsport
Julkaistu 14.02.2016 10:44

MTV SPORT

Viime kaudella F1-sarjassa takaisin voittokantaan palannut Ferrari-talli on uudistanut merkittävästi voimanlähdettään alkavalle kaudelle.

Ferrarin kauden 2016 autossa nähdään muun muassa uusi etujousitus ja aiempaa lyhyempi keula, mutta italialaistallin merkittävimpien uudistusten odotetaan löytyvän konehuoneen puolelta.


Ferrari on tehnyt talven aikana muutoksia lähes kaikkiin voimanlähteensä komponentteihin. Entisellä paikallaan on vain lämpöenergiaa kierrättävä MGU-H-yksikkö. 

Moottorin polttoaineensyöttöä on uudistettu viime kauden jälkeen, jonka lisäksi aiemmin käytetty iso välijäähdytin on jaettu kahteen pienempään yksikköön, jotka yhdessä varmistavat moottorille riittävän jäähdytyksen ylimääräisen tehon hyödyntämiseksi.

Ferrari on siirtänyt myös kineettistä energiaa varastoivan MGU-K-yksikön alas moottorin vasemmalle puolelle, mikä antaa tallille mahdollisuuden käyttää aiempaa kapeampaa ja siten aerodynaamisesti paremman ratkaisun tarjoavaa vaihdelaatikkoa.

Uusi aiempaa leveämpi öljytankki on sijoitettu nyt alemmas, jotta auton painopistettä voidaan parantaa. Myös kytkin on siirretty moottorin sisältä vaihdelaatikon yhteyteen.

Lähde: F1.com

Lisää aiheesta:

F1-sarjaan isoja muutoksia! Vuoden 2026 autoihin radikaali uudistus
Tältä näyttävät F1-autot ensi kaudella – silmä kiinnittyy heti merkittävään muutokseen
Räikkösen uudesta autosta mielenkiintoisia paljastuksia
McLarenin F1-auton moottori uusiksi – menestysmallia Mercedekseltä
Kommentti: Räikkösen uudesta Ferrarista tihkuu kutkuttavia tietoja
Räikkösen tulevasta autosta paljastus: moottoriin isoja muutoksia
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • Eilen18:27
    Mercedes

    Mitä Mercedeksellä oikein tapahtuu? F1-piirit ihmeissään – "Toto Wolff ei pidä Valtteri Bottasta minään"

  • Eilen11:35
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottakselle kunniatehtävä – F1 palaa tuttuihin maisemiin

  • ti20:04
    Singaporen GP

    F1-sarjaan erikoinen uudistus

  • ti10:57
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottaksen ja Cadillacin tilanteesta karu suomalaisarvio: "Aika utopistinen tavoite"

  • 14.9.22:34
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottaksen F1-autosta kutkuttavaa tietoa