Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Facebook Watch -suoratoistopalvelu tulee saataville maailmanlaajuisesti

Julkaistu 29.08.2018 19:15
Toimittajan kuva

Petri Tapala

petri.tapala@mobiili.fi

Facebook on kertonut tuovansa Facebook Watch -suoratoistopalvelunsa saataville maailmanlaajuisesti. Palvelu julkaistiin yhtiön kotimaassa Yhdysvalloissa jo vuosi sitten.

Facebook Watch on suoratoistopalvelu, jonka sisältö koostuu Netflix-sarjojen kaltaisista ohjelmista, talk show -tyylisestä sisällöstä, mutta ainakin Yhdysvalloissa sen kautta on voinut katsoa myös urheilua. Facebook-kaverit ovat tietysti myös läsnä: palvelu osaa suositella ohjelmia sen perusteella, mitä kaverilistan kontaktit ovat itse katsoneet.

Facebook Watch on jatkossa käytettävissä niin tietokoneella kuin mobiililaitteilla.

Facebookin mukaan tarkoituksena on tarjota maailmanlaajuinen vaihtoehto YouTubelle. Osana palvelua tarjotaan sisällöntuottajille myös mahdollisuuksia ansaita videoillaan, minkä lisäksi saatavilla on työkaluja, joiden avulla voi seurata esimerkiksi oman sisältönsä katsojamääriä. Facebook Watch tarjoaa myös mainoskatkojen omaisen mahdollisuuden mainostaa sisällön yhteydessä.

Yhdysvalloissa suosituimmiksi Watch-sarjoiksi ovat toistaiseksi nousseet Suomessa suhteellisen tuntemattomat Red Table Talk ja Huda Boss, jotka molemmat ovat keskusteluohjelman kaltaisia. Facebookin mukaan yli 50 miljoonaa ihmistä käyttää Watch-palvelua vähintään kerran kuukaudessa.

Facebook aikoo panostaa suoratoistopalveluunsa kahden miljardin dollarin edestä seuraavien vuosien aikana. Palvelu lanseerataan maailmanlaajuisesti lähiaikoina.

Lisää aiheesta:

Facebook julkaisi uuden Watch Party -toiminnon: katsele videoita etänä tuttavien kanssaFacebook avasi pelivideoille uuden keskuksenFacebook pisti videot uusiksi – Watch saapuu osalle käyttäjistä jo tänäänMonet ovat sitä kaivanneet, nyt Netflix sen lisäsi - tosin vasta pienelle joukolleEi enää vain live-videoita – seuraavaksi Facebookin valtaavat äänilähetyksetNetflixiltä yllättävä vihjaus: Sisältöä voisi tulevaisuudessa katsoa ilman nettiyhteyttä
FacebookDigiLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Facebook
  • 4.12.19:28
    Meta

    Nyt se alkaa: Lasten Instagram- ja Facebook-tilit poistetaan Australiassa

  • 18.10.08:19
    Veikkaus

    Veikkaus ostaa näkyvyyttä Metan alustoilla – Poliisihallitus selvittää

  • 18.10.06:47
    Sosiaalinen media

    Tappouhkauksia ja itsensä satuttamista – Facebook-ryhmän ylläpitäjät joutuvat hakemaan apua hätäkeskuksesta

  • 4.10.17:55
    Vihapuhe

    Vasemmistoliiton Minja Koskela arvosteli saamansa vihaviestit – "Ei tällä tavalla saa kirjoittaa internetissä"

  • 10.9.05:17
    Sosiaalinen media

    Syyttäjän ilakoiva Facebook-päivitys oli väärin – "Ai että mä tykkään voittaa"