Turbokoneet ja automaattivaihteistot ovat yleistyneet nopeasti useimmissa autoluokissa. Porsche kulkee GT3:n osalta omia polkujaan, sillä auto on tarjolla vapaasti hengittävällä moottorilla ja manuaalivaihteistolla.
Hinta alkaen 289 404 €
Odotukset ovat korkealla. Edellisen GT3-ajokokemuksen jälkeen on vaikea kuvitella mitä kaikkea auto voisi tehdä paremmin. Moottori toki on uusi ja etenkin keskialueen vääntö on parantunut. Myös huipputehoa on tullut lisää, mutta mikä tärkeintä kone kiertää edelleen nykymoottoriksi poikkeuksellisen korkealle; rajoitin katkaisee menon vasta lukemassa 9 000 r/min.
Suurin muutos edeltäjään kuljettajan vierestä. Asiakkaiden palautteesta johtuen Porsche toi manuaalivaihteiston takaisin valikoimaan, ja ensimmäistä kertaa GT3:n historissa auto on tarjolla kahdella vaihteistovaihtoehdolla. 4,0-litraisen ja 500-hevosvoimaisen bokserikutosen parina ei nähdä muusta 911-mallistosta tuttua 7-portaista vaihteistoa, vaan erityisesti GT3:n urheilulliseen luonteeseen sopiva lyhytliikkeinen 6-portainen manuaali.




