Korealaiset autonvalmistajat ovat olleet viime vuosina kovassa nosteessa ja Hyundain uusi vuosi starttaa todella tärkeällä i30:llä. Haimme ensituntumat Espanjasta.
i30 sijoittuu Eurooppalaisella mittapuulla merkittävään kokoluokkaan. Kyseessä on yksi myydyimmistä autoluokista ja myös Hyundain omassa mallistossa i30 sijoittuu kärkimallien joukkoon. Nyt esiteltävä kolmannen sukupolven i30 tulee myös viitoittamaan tietä monille muille lähitulevaisuudessa esiteltäville Hyundai-malleille. Markkinat avataan perinteisellä viisiovisella mallilla, mutta i30-malliperhe kasvaa kuluvan vuoden aikana; Genevessä lavalla astelee farmarimalli i30 Wagon, myöhemmin syksyllä nähdään Hyundain urheilullisen N-tuoteperheen ensimmäinen jäsen, ja loppuvuodesta i30-mallisto täydentyy vielä täysin uudella koriversiolla.
Takaisin nykypäivään! Ensivilkaisulla auto näyttää perusvarmalta suoritukselta. Se ei aiheuta wau-fiilistelyä, mutta ei myöskään inhotusta, mikä lienee se olennaisempi asia. Keulalta löytyvä uusi aiempaa isompi ja näyttävämpi maski tullaan jatkossa näkemään muussakin mallistossa, ja linjoihin on haettu särmää muutamilla terävillä pokkauksilla.



