Kuluttaja-asiamies on vienyt Verisuren markkinaoikeuteen kolmen kuukauden irtisanomisajasta, joka on kuluttaja-asiamiehen mukaan kohtuuton. KKV on saanut useita yhteydenottoja kuluttajilta Verisuresta.
Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) on saanut viime vuosien aikana useita yhteydenottoja turvapalveluita markkinoivasta Verisure-yhtiöstä. Vuoden 2020 alusta lähtien yhteydenottoja on tullut 111 ja pelkästään vuosien 2022–2024 aikana 46 kappaletta.
MTV tarkasteli vuosien 2022–2024 KKV:n saamia yhteydenottoja, joissa toistui erityisesti kysymys kolmen kuukauden irtisanomisajasta. Kuluttaja-asiamies tiedotti helmikuun lopussa vievänsä Verisuren markkinaoikeuteen toistaiseksi voimassa olevien sopimusten kolmen kuukauden irtisanomisajasta.
Kuluttaja-asiamies vaatii, että markkinaoikeus kieltää 150 000 euron uhkasakolla yritystä käyttämästä kolmen kuukauden irtisanomisaikaa toistaiseksi voimassa olevissa sopimuksissa.
Edes muutto tai myynti ei riittänyt
Muuton vuoksi irtisanoimme palvelun luonnollisesti. Muuton jälkeen veloitus jatkuu kuitenkin ilmeisesti kolme kuukautta. Asia kuulemma lukee sopimuksessa jossain pienellä. Kaupanteossa tai irtisanomisen yhteydessä asiaa ei kuitenkaan mainita. Tuli järkytyksenä tietoon, kun laskutus vain jatkui.
Vuosien 2022–2024 yhteydenotoista reilusti yli puolet liittyi kolmen kuukauden irtisanomisaikaan. Toiseksi eniten valitettiin palvelun toimimattomuudesta ja kolmanneksi eniten hinnankorotuksista, joita pidettiin kohtuuttomina.


