Digi-tv ei innosta

Suomen Gallup on tutkinut Mainonnan neuvottelukunnan pyynnöstä suomalaisten suhtautumista digitelevisioon sekä mainontaan. Kyselyyn osallistui tuhat 15 vuotta täyttänyttä.

Digi-tv:n katselu näyttää jäävän ensimmäisen puolen vuoden aikana varsin vähäiseksi.

Suomen Gallupin tekemän kyselyn mukaan 75 prosenttia suomalaisista on sitä mieltä, ettei aio hankkia puolen vuoden aikana digi-tv-laitteita. Viidennes vastaajista on harkinnut digi-tv:n tai sen lisälaitteen hankkimista.

Kolme prosenttia kyselyssä mukana olleista ei tiennyt, mikä digi-tv on.

Missä ovat tavalliset ihmiset?

Suomalaiset kaipaavat mainoksiin tavallisen näköisiä ihmisiä. Varsinkin naiset ja nuoret aikuiset ovat sitä mieltä, että tavallisen näköisiä ihmisiä esiintyy mainoksissa liian vähän.

Suomen Gallupin kysely kertoo, että suomalaiset eivät suhtaudu mainontaan yhtä myönteisesti kuin ennen. Silti useampi kuin kaksi kolmesta haastatellusta pitää mainontaa myönteisenä asiana.

Mainoksilta toivotaan asiallisuutta, huumoria ja oivaltavuutta. Vastanneiden mukaan parhaiten tehoaa selkeä ja yksinkertainen mainos.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat