MTV Uutiset kertoi eilen tapauksesta, jossa 9-vuotiaan Lauran kotimatka oli saanut pelottavan käänteen Espoossa.
Bussikuski oli jättänyt hänet ilman rahaa ja puhelinta kesken matkan pysäkille. Tyttö oli ostanut väärän lipun, eikä matkakortilla ollut riittävästi arvoa uuden lipun ostamiseen. Lapsi oli tunnin odottelun jälkeen saanut tuntemattomalta autoilijalta kyydin kotiin.
Lauran äiti Sanna Sinisalo kertoo liikennöitsijä Nobina Finlandin olleen häneen yhteydessä ja pahoitelleen tapahtunutta.
– Sanoivat kuskin toimineen ohjeiden mukaan, mutta samaan aikaan väärin. Kuljettajien kanssa on kuulemma sovittu, että lasten kohdalla pitää joustaa, eikä heitä saa laittaa bussista pois vaikka lippu puuttuisikin.
Minkäänlaista hyvitystä yritys ei Sinisalon mukaan luvannut.
– Siinä kohtaa kun bussifirman edustaja soitti, niin oli vähän huono hetki, enkä pystynyt olemaan asian suhteen aktiivinen.
Hyvitystä tarjotaan, jos pyydetään
Nobinan toimitusjohtaja Tom Ward sanoo MTV Uutisille, että hyvitystä tarjotaan, jos sitä pyydetään.
