Autopomo: "18-tuumaiset vanteet ovat nykyisin pienet" – kehottaa varautumaan jopa 26-tuumaisiin

Trumpin päätökset käymässä kalliiksi General Motorsille 0:54
Trumpin päätökset käymässä kalliiksi General Motorsille.

Kauhistuttavatko uuden Cadillac Escaladen 22-tuumaiset vakiovanteet? Autojätin designpomolla on sinulle huonoja uutisia.

General Motorsin muotoilujohtaja Michael Simcoe piipahti taannoin Pohjois-Amerikan Brembon Brembo Red -podcastin vieraana.

Simcoe kertoi haastattelussa, että design menee kohti yhä suurempia ja suurempia vanteita myös General Motorsilla. Hänen mukaansa 24- ja jopa 26-tuumaiset vanteet ovat tulevaisuudessa arkipäivää isompien autojen alla jo tehtaalta lähtiessään – niin GM:llä kuin muillakin valmistajilla.

– 18-tuumaiset vanteet ovat nykyisin pienet, Simcoe totesi.

Podcastin juontaja, Pohjois-Amerikan Brembon pääjehu Dan Sandberg, pitää syynä suurten vanteiden kaipuuseen sitä, että niillä on helppoa saada huomiota koko autolle.

Nykytrendin mukaisesti autoista tehdään yhä virtaviivaisempia, matalampia ja leveämpiä. Tähän yhdistelmään suuret vanteet ovat tyylikäs lisä.

Koska kyseessä oli muun muassa jarruistaan tunnetun Brembon podcast, sivuttiin myös vauhdintappajia lyhyesti.

Tänä päivänä useissa autoissa on vanteet, jotka paljastavat myös jarrut aiempaa selvemmin, mistä johtuen myös Brembo on joutunut kiinnittämään enemmän huomiota tuotteidensa visuaaliseen ilmeeseen. Se on tarjonnut jo pitkään lukuisia eri värejä jarrusatuloihinsa, ja esimerkiksi uuteen Corvette C8:aan värivaihtoehtoja on tarjolla jopa neljä erilaista.

Lue myös:

    Uusimmat