Audin osaston yksi päätähdistä on Detroitissa nähty Q8 -konseptiauto. Ladattavalla hybridivoimalinjalla varustettu katumaasturi on saanut uuden keulailmeen ja takavalot, ja nähtäväksi jää, kuinka paljon näistä siirtyy myös tuotantoautoon. Detroitissa esitellyssä versiossa huomion vei ammottava keulan maski, joka on huomattavasti hillitympi Genevessä esillä olleessa Sport-versiossa. Takavalojen voimakas vaakalinja erottaa sen kuitenkin edelleen muusta saksalaisesta muotoilusta. Muotoilun perinteistä osaa edustavat C-pilarit ja ulkonevat pyöräkotelot, joilla on haettu muistoja alkuperäiseen 1980-luvun Audi Quattroon.
Valmistaja lupailee auton olevan tuotantokelpoisenakin tavallista näyttävämpi ilmestys. Kokonsa puolesta se sijoittuu hyvin lähelle Q7:ää ja sen puolesta näyttävyyttä löytyy. Q8 on 5,02 metriä pitkä ja akseliväliä on noin kolme metriä. Lisäksi se on noin kaksi metriä leveä ja 1,70 metriä korkea. Coupémaisessa muotoilussa on lisäksi huomioitu takapenkkiläisten riittävä pääntila. Tavaratilaa on tarjolla 630 litraa. Lisäksi auton maavaraa voi säätää kahdessa tasossa, jossa on 90 millimetrin korkeusero.

