Angry Birds siivitti Olvin myyntiä, seuraavaksi Tuntematon sotilas -olut

Panimoyhtiö Olvi kasvatti markkinaosuuttaan viime vuonna kotimaan markkinoilla. Suomen tilastoidut juomamarkkinat supistuivat, mutta Olvin myymä litramäärä pysyi lähes ennallaan.

Olvin virvoitusjuomamyynti lähes tuplaantui. Kasvua kertyi 85 prosenttia, Angry Birds- ja kaupan omien merkkien juomien ansiosta.

Konsernin myynti kasvoi ulkomailla, erityisesti Valko-Venäjällä. Kokonaismyyntimäärä nousi ennätykseen, lähes 527 miljoonaan litraan, huolimatta viime vuoden sateisesta kesästä.

Koko vuoden voitto ennen veroja nousi 32 miljoonaan euroon viime vuoden 18 miljoonasta.

Kotimaan markkinoilla Olvi tuo markkinoille uusia tuotteita. Markkinoille on tulossa muun muassa Tuntematon Sotilas -olut, koivunmahlalla maustettu mehukivennäisvesi ja uusi Angry Birds -juoma.

(MTV3 - STT)

Lue myös:

    Uusimmat