Valion jäätelöt tekevät paluun yli 10 vuoden tauon jälkeen uuden tuotesarjan voimin.
Valio palaa jäätelömarkkinoille yli 10 vuoden tauon jälkeen tuomalla kauppoihin maaliskuussa uuden Valio Jäätelöfabriikki -tuoteperheen.
Sarjaan kuuluu kuusi makua ja se on tällä hetkellä markkinoiden ainoa kotimainen laktoositon tuoteperhe. Valion Oulun meijerissä valmistetut tuotteet tulevat myyntiin myös Moskovassa ja Pietarissa kevään aikana.
Nestlé osti Valion jäätelöliiketoiminnan 2004 ja samalla myös kymmenen vuoden määräaikaisen käyttöoikeuden Valiojäätelö-tuotemerkkiin.
Suomalaiset ovat tunnetusti maailman suurimpia jäätelönystäviä, joille kylmä herkku maistuu vuoden ympäri. Viimeksi Valion jäätelöitä on myyty kaupoissa 14 vuotta sitten, kunnes liiketoiminta myytiin Nestlélle.
– Valion jäätelöillä on edelleen selkeä paikka suomalaisten sydämissä: yli 60 prosenttia mainitsee meidät spontaanisti mieleen tulevana jäätelömerkkinä. Saamme myös jatkuvasti toiveita kuluttajilta jäätelöihin liittyen. Nyt voimme vihdoin vastata niihin, kategoriajohtaja Jussi Mattsson kertoo.
Uudet jäätelöt tuovat vaihtoehdon viime vuosina kasvaneeseen herkuttelujäätelöiden kategoriaan.
– Valiolla on pitkät perinteet jäätelön valmistajana ja tunnemme suomalaisen jäätelömaun. Haluamme tarjota jäätelön ystäville jotain uutta ja maukasta, mutta monen suuhun sopivaa. Siksi kaikki Valio Jäätelöfabriikin jäätelöt ovat laktoosittomia ja makuyhdistelmissä on aina joku juju, Jussi Mattsson sanoo.
