Ruoan hinnan nousun myötä moni kuluttaja on vaihtanut tutun tuotteen edullisempaan vaihtoehtoon, selviää K-ryhmän myyntidatasta.
Kuten MTV Uutisten Makuja-sivuilla aiemmin kerroimme, ruoan hinta on nyt kuuma puheenaihe. Ruoan hinnan nousun vaikutuksista kuluttajien ostokäyttäytymiseen keskusteltiin maanantaina Viiden jälkeen -ohjelmassa. Ohjelma sai käsiinsä S-ryhmän ja Keskon tuoreimmat datat siitä, mitkä tuotteet ovat viime aikoina kasvattaneet suosiotaan tai vastaavasti hiipuneet. Katso video jutun yltä!
Edullisemmat tuotteet ja kauppojen omat merkit kasvattaneet suosiotaan
Nyt K-ryhmä kertoo omassa tiedotteessaan tarkemmin kuluttajien ostokäyttäytymisestä. K-ryhmän mukaan yhä useampi tarkastelee kaupan hyllyväleissä nyt tuotteiden hintoja.
Lisäksi datan ja K-ryhmän kyselyn perusteella yhä useampi on vaihtanut kaupan omiin merkkeihin. K-kaupoissa esimeriksi K-menu-tuotesarjan tuotteita ostettiin elo- ja syyskuussa noin 15 prosenttia viime vuotta enemmän.
Myös S-ryhmä on aiemmin kertonut kuluttajien vaihtaneen tänä vuonna edullisempiin tuotteisiin.