Uusi Jallu myyntiin Alkoihin – juoma "ilman turhaa hienostelua"

Jallu Myrsky Jaloviina
Shutterstock / Altia

Altia toi markkinoille uuden Jaloviina-liköörin. Tuote lanseerattiin Venemessuilla viime viikolla ja on ollut Alkojen tilausvalikoimassa siitä lähtien.

Uusi Jaloviina Myrsky on saanut inspiraationsa suomalaisista merimiehistä ja merenkulkutaidon pitkistä perinteistä.

Alkon myydyimmät tuotemerkit ja litramyynti vuonna 2016

1 . Original Long Drink 3 181 310
2 . Leijona Viina 3 058 977
3 . Koskenkorva Viina 2 920 258
4 . Suomi Viina 2 091 241
5 . Olvi Tuplapukki 1 130 384
6 . Karhu A 1 105 331
7 . Tapio Viina 948 140
8 . Gato Negro Sauvignon Blanc 764 343
9 . Olvi Export A 763 543
10 . Pearly Bay Dry White 717 032
11 . Sandels A 643 658
12 . Gato Negro Cabernet Sauvignon 607 984
13 . Jaloviina * 569 048
14 . Koskenkorva Viina 30% 567 392
15 . Magyar Fehér Bor 545 732

Juoma on väriltään perinteistä Jaloviinaa tummempi, ja aromissa yhdistyvät Jaloviinan tuttu maku, häivähdys tammea sekä tujaus kipakkaa mausteisuutta. Mausteina on käytetty ecuadorilaista kahvia, jalapenoa, merisuolaa ja tervaa sekä aavistus tummaa rommia. 30-prosenttinen likööri on pakattu 50 cl:n lasipulloon, joka heijastaa tuotteen merellisiä juuria.

Alkuperäinen Jaloviina peräisin vuodelta 1932

Alkuperäisen Jaloviinan valmistus aloitettiin vuonna 1932 kieltolain päätyttyä. Viime vuosina Altia on laajentanut Jaloviina-valikoimaansa uusilla tuotteilla.

Jaloviina Myrsky haluaa puhutella kuluttajia käsityöläisyydellä ja laadulla ilman turhaa hienostelua. Juoma on kohdennettu perinteisen Jaloviinan kuluttajakunnalle mutta myös muille konjakin, viskin, brandyn ja rommin sekä shottiliköörien ystäville.

Jaloviina oli vuoden 2016 13. myydyin tuotemerkki Alkossa.

***

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat