Tämä ruokakaupan tiski vetää suomalaisia puoleensa kuin magneetti: "Suosio kasvaa valtavasti"

Kassa ruokakauppa asiakas
Kuvituskuva. Lehtikuva

Ruokakauppojen salaattibaarit ovat yllättäneet suosiollaan sekä Keskon johdon että paikalliset kauppiaat.

Viime vuosina yhä useampiin ruokakauppoihin on ilmestynyt salaattibaareja, joista asiakas saa itse valita salaattiinsa haluamansa täytteet. Suomalaiset ovat ottaneet uudenlaisen konseptin lämmöllä vastaan.

– Se on erittäin suosittu pienten lasten äitien ja isien keskuudessa, K-Market Albertin Herkun kauppias Oskari Lintula kertoo.

Jatkossa salaatti- ja valmisateriabaarien suosion uskotaan kasvavan entisestään. 

– Niiden suosio kasvaa valtavasti, K-Market-ketjusta vastaava johtaja Jesper Åberg kertoo. 

Åberg uskoo, että syy kaupan sisälle pystytettyjen ruokabaarien suosioon on se, että arki on monelle niin kiireistä aikaa, ettei ruokaa ehditä aina tekemään itse. Osa asiakkaista ostaakin ruokabaareista aterian jopa isommalle perheelle.

– Valmisateriabaarista ja salaattibaarista saa helposti ja nopeasti maittavan aterian joko pienelle tai vähän isommallekin taloudelle, hän toteaa. 

Mitä 4-vuotias ostaisi, jos saisi päättää perheensä ruokaostokset? Katso hauska video:

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat