Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Lifestyle
Makuja-sivujen kansikuva
Makuja
Etusivu
Ruokauutiset
Reseptit
Reseptihaku
Halpa vs. kallis
Koko Suomi leipoo

Tämä ruokakaupan tiski vetää suomalaisia puoleensa kuin magneetti: "Suosio kasvaa valtavasti"

Kuvituskuva.
Kuvituskuva.Lehtikuva
Julkaistu 03.05.2016 15:01

MTV LIFESTYLE

Ruokakauppojen salaattibaarit ovat yllättäneet suosiollaan sekä Keskon johdon että paikalliset kauppiaat.

Viime vuosina yhä useampiin ruokakauppoihin on ilmestynyt salaattibaareja, joista asiakas saa itse valita salaattiinsa haluamansa täytteet. Suomalaiset ovat ottaneet uudenlaisen konseptin lämmöllä vastaan.

kuva1
Salaattibaarit ovat nousseet Suomessa yllättävän suosituiksi.

– Se on erittäin suosittu pienten lasten äitien ja isien keskuudessa, K-Market Albertin Herkun kauppias Oskari Lintula kertoo.

Jatkossa salaatti- ja valmisateriabaarien suosion uskotaan kasvavan entisestään. 

– Niiden suosio kasvaa valtavasti, K-Market-ketjusta vastaava johtaja Jesper Åberg kertoo. 

kuva2Salaattibaarien rinnalle on tiettyihin suomalaiskauppoihin tullut myös ateriabaareja.

Åberg uskoo, että syy kaupan sisälle pystytettyjen ruokabaarien suosioon on se, että arki on monelle niin kiireistä aikaa, ettei ruokaa ehditä aina tekemään itse. Osa asiakkaista ostaakin ruokabaareista aterian jopa isommalle perheelle.

– Valmisateriabaarista ja salaattibaarista saa helposti ja nopeasti maittavan aterian joko pienelle tai vähän isommallekin taloudelle, hän toteaa. 

Mitä 4-vuotias ostaisi, jos saisi päättää perheensä ruokaostokset? Katso hauska video:

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Lisää aiheesta:

Suomessa täysin uusi ruokailmiö – siksi kaupoissa on nyt jopa pakastebuffet Näin paljon Wolt- tai Foodora-ostosi maksaa ravintolalle – yksi pizza tilauksissa ylitse muidenValmisruoka, jota suomalaiset nyt himoitsevat – kauppoihin pukkaa uutuuksia: "Odotamme siitä kovaa hittiä"Ostatko itse? K-kaupoissa huomattiin selkeä ruokailmiö: "Yksi isoimmista muutoksista viime vuosina"Kaksi suomalaiskauppaa kääri viime vuonna 2,5 miljoonan euron tilin yhdellä tuotteella – näin pienet ruokailmiöt kasvavat koko kansan hiteiksi Suomessa kasvaa nyt inkivääri-ipanoita ja parsakaalipalleroita – K-ryhmässä havaittiin selkeä hittituote lapsiperheiden keskuudessa: "Valtava suosio, jolle ei näy loppua"
Lämmin salaattiCaesarsalaattiKreikkalainen salaattiMakuja