Kauppaketju Lidl selvitti suomalaisten jouluruoka- ja juomasuosikkeja. Tutkimus osoitti, että yhä useampi suomalainen kaipaa joulupöytäänsä vaihtelua.
Kauppaketju Lidl toteutti lokakuussa 2018 tutkimuksen, jossa selvitettiin suomalaisten jouluruokatottumuksia. Tutkimukseen vastasi 1003 joulua viettävää 18–79-vuotiasta suomalaista.
Tutkimuksessa kävi ilmi, että yli puolet, 59 prosenttia, vastaajista kaipaa joulupöytäänsä vaihtelua tai jotain täysin uutta, ja jopa 11 prosenttia vastaajista kertoo kyllästyneensä perinteisiin jouluruokiin.
– Lähes kaikkien perinteisten jouluruokien kohdalla on havaittavissa pientä laskua. Ykkösenä on silti edelleen kinkku ja seuraavana graavikala ja pitkä rivi muita kalaruokia, tiedottaja Anna Rissanen kertoo tuloksista.

