Kauppaketju Lidlistä kerrotaan, mikä tuoteryhmä muodostui Suomen myymälöissä vuonna 2020 erityisen kovaksi hitiksi.
Videolla: Tällä leipävinkillä vähennät nerokkaalla tavalla hävikkiä
MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla kerrottiin aiemmin eri kauppojen hävikkiruokakäytännöistä. Tammikuussa kerrottiin, miten erilliset hävikkihyllyt ovat muodostuneet hitiksi ainakin K-ryhmän kaupoissa. S-ryhmän kaupoissa erillisiä hävikkihyllyjä ei ole, mutta tuotteiden punalaputtamiseen on olemassa oma systeeminsä. Lidlistä puolestaan kerrottiin, että Suomen jokaisesta 193 myymälästä löytyy omat hävikkihyllynsä tai alelaarinsa.
Nyt Lidl paljastaa tarkempia lukuja hävikkimyyntinsä takaa. Tilastoista käy ilmi, että hävikkiruoka on todella lyönyt läpi ja vuonna 2020 sitä myytiin Lidlissä hurjat määrät.
Hävikkiruokaa myytiin lähes kuusi miljoonaa kiloa
Uutta puhtia hävikkiruoan myyntiin Lidleissä toi vuonna 2019 käyttöön otettu hedelmien ja vihannesten sekä paistopisteleipien hukka-ale. Sen myötä hävikin torjumisen takia alennetulla hinnalla myydyn ruoan määrä nousi vuonna 2020 jo 5,9 miljoonaan kiloon.

