Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Lifestyle
Makuja-sivujen kansikuva
Makuja
Etusivu
Ruokauutiset
Reseptit
Reseptihaku
Halpa vs. kallis
Koko Suomi leipoo

Suomalaisten rakastama kauppaketju laajenee Yhdysvaltoihin

Lehtikuva
Julkaistu 23.05.2017 17:30

MTV LIFESTYLE

Suomalaisten rakastama ruokakauppaketju Lidl aikoo laajentaa toimintaansa myös Yhdysvaltoihin.

Lidl on ilmoittanut avaavansa 600 myymälää ympäri Yhdysvaltoja. Jo kesän 2017 aikana avataan 20 kauppaa, ja 80 myymälää myöhemmin ennen vuoden loppua.

Saksalainen ruokakauppaketju on tunnettu edullisista hinnoistaan. Tekemänsä taustatyön ansiosta Yhdysvalloissa avattavia liikkeitä ei kuitenkaan tulla ensisijaisesti mainostamaan halpakauppoina, vaan laadukasta lähiruokaa myyvinä ruokakauppoina. Siitä huolimatta Lidl on jo ilmoittanut voivansa tarjota Yhdysvaltojen markkinoille tulevia tuotteita jopa 50 prosenttia kilpailijoitaan edullisemmin.

Lidlin Yhdysvaltojen myymälöihin suunnitellaan leipomoita sisäänkäyntien yhteyteen. Tarkoituksena on tarjota myös kattava valikoima gluteenittomia tuotteita. Lisäksi liike haluaa taata luomutuotteiden näkyvyyden ja panostaa niihin.

Yhdysvalloissa kauppaketju tulee myymään myös paikallisia viinejä.

Suomessa Lidlillä on jo 160 myymälää ja se on tasaisesti kasvattanut markkinaosuuttaan viimeisten vuosien aikana, vaikka ketju onkin vielä huomattavasti S-ryhmää ja K-ryhmää pienempi. 

Lähde: Business Insider, Lidl, PTY

***

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Lisää aiheesta:

Näin Spar-ruokakauppojen paluu näkyy Suomessa – enemmän kilpailuaSpar tekee yllätyspaluun Suomeen – Tokmannilla näppinsä pelissäLidlin myymälöistä poistetaan tuttu ruokahyllyHuonekalujätti ei tyrmää villiä huhua: Onko Ikea lanseeraamassa oman ravintolaketjun?Tuhat suomalaista ruokakauppaa uudistuu – kuinka käy omalle lähikaupallesi?
Mitä ihmettä?RuokakauppaMakuja

Tuoreimmat aiheesta

Mitä ihmettä?
  • ke13:25
    Sairaudet ja taudit

    Harvinainen tartuntaketju paljastui: Tappava tauti levisi tavalla, joka uhmaa mielikuvituksen rajoja

  • ti20:23
    Yhdysvallat

    Droonipukki toi lahjaherkut vankilan pihaan – sitten käry kävi

  • ma21:26
    Luonto ja eläimet

    City-ketut hämäävät ihmistä – tutkijat tyrmäävät söpön myytin

  • ma06:03
    Sairaudet ja taudit

    Musta surma vei 25 miljoonaa eurooppalaista – tutkijoilta uutta tietoa vitsauksen saapumisesta

  • 7.12.18:05
    Islanti

    Islannin lapsilla piinaviikot – laiskuri joutuu hirviökissa Jólakötturinnin kitaan