Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Lifestyle
Makuja-sivujen kansikuva
Makuja
Etusivu
Ruokauutiset
Reseptit
Reseptihaku
Halpa vs. kallis
Koko Suomi leipoo

Suomalaisten rakastama kauppaketju laajenee Yhdysvaltoihin

Lehtikuva
Julkaistu 23.05.2017 17:30

MTV LIFESTYLE

Suomalaisten rakastama ruokakauppaketju Lidl aikoo laajentaa toimintaansa myös Yhdysvaltoihin.

Lidl on ilmoittanut avaavansa 600 myymälää ympäri Yhdysvaltoja. Jo kesän 2017 aikana avataan 20 kauppaa, ja 80 myymälää myöhemmin ennen vuoden loppua.

Saksalainen ruokakauppaketju on tunnettu edullisista hinnoistaan. Tekemänsä taustatyön ansiosta Yhdysvalloissa avattavia liikkeitä ei kuitenkaan tulla ensisijaisesti mainostamaan halpakauppoina, vaan laadukasta lähiruokaa myyvinä ruokakauppoina. Siitä huolimatta Lidl on jo ilmoittanut voivansa tarjota Yhdysvaltojen markkinoille tulevia tuotteita jopa 50 prosenttia kilpailijoitaan edullisemmin.

Lidlin Yhdysvaltojen myymälöihin suunnitellaan leipomoita sisäänkäyntien yhteyteen. Tarkoituksena on tarjota myös kattava valikoima gluteenittomia tuotteita. Lisäksi liike haluaa taata luomutuotteiden näkyvyyden ja panostaa niihin.

Yhdysvalloissa kauppaketju tulee myymään myös paikallisia viinejä.

Suomessa Lidlillä on jo 160 myymälää ja se on tasaisesti kasvattanut markkinaosuuttaan viimeisten vuosien aikana, vaikka ketju onkin vielä huomattavasti S-ryhmää ja K-ryhmää pienempi. 

Lähde: Business Insider, Lidl, PTY

***

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Lisää aiheesta:

Näin Spar-ruokakauppojen paluu näkyy Suomessa – enemmän kilpailuaSpar tekee yllätyspaluun Suomeen – Tokmannilla näppinsä pelissäLidlin myymälöistä poistetaan tuttu ruokahyllyHuonekalujätti ei tyrmää villiä huhua: Onko Ikea lanseeraamassa oman ravintolaketjun?Tuhat suomalaista ruokakauppaa uudistuu – kuinka käy omalle lähikaupallesi?
Mitä ihmettä?RuokakauppaMakuja

Tuoreimmat aiheesta

Mitä ihmettä?
  • 21.10.06:34
    Internet

    Pätkiikö netti? Syy saattaa piillä keittiössä

  • 8.10.19:10
    Chile

    Maailman kuivimmassa paikassa tapahtui ihme

  • 5.10.07:35
    Niksit

    Raivostuttavan muovipakkauksen avaaminen onkin yllättävän helppoa – ja onnistuu ilman saksia!

  • 24.9.18:58
    Ikääntyminen

    Oletko syntynyt 1980-luvulla? Kaikki nämä arkiset asiat ovat sinua nuorempia

  • 22.9.20:08
    Luonto ja eläimet

    Taloyhtiötä Saksassa piinannut "nuorisoporukka" olikin etana