"Suomalaiskeksintöä arvostetaan kansainvälisesti" – Suomen Burger Kingille hämmentävä tunnustus

Burger Kingin logo.
EPA

Suomen Burger King -hampurilaisketjun erikoisuus, maailman ensimmäinen pikaruokasauna, ylsi kolmannelle sijalle kansainvälisessä uusia ja innovatiivisia ravintolakonsepteja arvioivassa Euromonitorin kilpailussa.

Helsingissä sijaitseva pikaruokasauna sai kehuja kansainvälisen ravintolabrändin ja paikallisen kulttuurin yhdistämisestä.

– Tuntuu uskomattoman hienolta, että meidän suomalaista keksintöämme arvostetaan kansainvälisesti. Meille on äärimmäisen tärkeää tarjota ainutlaatuisia elämyksiä asiakkaillemme ja palvella heitä paikalliseen kulttuuriin sopivasti, Burger King -ravintoloiden ketjujohtaja Mikko Mollberg toteaa.

Euromonitorin kilpailussa tutkijat 54 eri maasta arvioivat kiinnostavimpia uusia ravintolakonsepteja. Helsingin Mannerheimintien Burger King -ravintolan yhteydessä sijaitsevaa pikaruokasaunaa kuvailtiin uniikiksi keksinnöksi, jossa yhdistyvät suomalaisille tärkeä paikallinen saunomiskulttuuri sekä kansainvälinen ruokailukulttuuri. 

Saunaidean isä, Restelin toimitusjohtaja Mikael Backman, on myös otettu yhtiön saamasta kunniasta.

– Olemme Restelillä todella ylpeitä saadessamme tehdä Suomea tunnetuksi maailmalla. Tämä on vasta alkusoittoa, sillä meillä on muitakin ainutlaatuisia ideoita tulossa, hän toteaa.

Lähde: Burger King

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat

    • card_kaappaus_keittiossa
      Kaappaus keittiössä

      Huippukokki Kari ‘Kape’ Aihinen rientää suomalaisten kotikokkien avuksi. Nirsoilu, napostelu ja liian yksipuoliset ruokavaliot jäävät historiaan, kun Kape palauttaa keittiöihin tekemisen ilon sekä tuo lautasille värejä ja terveellisiä, maukkaita ruokia. Tehdään keittiöstä taas kodin paras paikka!

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja