Suomalaisjuomien suosio yltyy: "Koko myyntivolyymiltaan kuin texmex-tuotteet"
Suomalaiset ovat viimeisen vuoden aikana innostuneet enenevissä määrin maistelemaan erilaisia pienpanimo-oluita. Yksittäisissä ruokakaupoissa pienpanimo-oluiden myynti on kasvanut vuodessa jopa 50 prosenttia.
K:n Ruokailmiöt 2017 -tutkimuksen julkistustilaisuudessa paljastettiin, että suomalaiset ovat ottaneet ruokakauppojen myymät pienpanimo-oluet omikseen.
– Kasvu on ollut viime vuonna kotimaisten pienpanimo-oluiden osalta 50 prosenttia. Tässä kysyntä ja tarjonta ovat nyt kohdanneet, Keskon asiakastietojohtaja Minna Vakkilainen kertoo.
Suuruusluokassa pienpanimo-oluet vetävät jo vertoja tuttujen tacojen ja tortillojen sekä niiden oheistuotteiden menekille.
– Pienpanimo-oluet ovat koko myyntivolyymiltaan kuin texmex-tuotteet, Vakkilainen vertaa.
Suomalaisten mielenkiinto pienpanimo-oluita kohtaan on tuottanut ruokakauppiaille positiivisen ongelman.
– Tämän huomaa myös valtavasti lisääntyneenä toimittajien määränä, K-Supermarket Mustapekan kauppias Jouni Ekholm kertoo.
***
Aiheeseen liittyvää:
Makuja-videot
Parhaat ruokaohjelmat
-
Koko Suomi leipoo
Koko Suomi leipoo on herkullinen hyvänmielen ohjelma, jossa taitavat kotileipurit kilpailevat parhaan leipurin tittelistä.
Suosituimmat reseptit
-
Viiden minuutin pizza – Arin nerokas pizza valmistuu ilman hiivaa ja uunia
-
Avokadopasta à la Alexander Gullichsen
-
Ihanan helppo tonnikalapasta! Katin keväisessä pastassa maistuu myös parsa
-
Parsarisotto – täydellinen risotto Hans Välimäen ohjeella
-
Vappu Pimiän yön yli -sämpylät
-
Itkukana – Hanna Gullichsenin helppo arkiruoka
-
Boquerones-muikut eli marinoidut muikut
-
Uunijuurekset Kari Aihisen tapaan
-
Parhaat lihapullat – Kari Aihinen paljastaa helpon luotto-ohjeensa
-
Maisemakahvilan raparperipiirakka – Katariinan kuuluisa resepti