Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Lifestyle
Makuja-sivujen kansikuva
Makuja
Etusivu
Ruokauutiset
Reseptit
Reseptihaku
Halpa vs. kallis
Koko Suomi leipoo

Suomalaisjuomien suosio yltyy: "Koko myyntivolyymiltaan kuin texmex-tuotteet"

Pienpanimo-oluet maistuvat suomalaisille.
Pienpanimo-oluet maistuvat suomalaisille.Shutterstock
Julkaistu 16.12.2016 20:02

MTV LIFESTYLE

Suomalaiset ovat viimeisen vuoden aikana innostuneet enenevissä määrin maistelemaan erilaisia pienpanimo-oluita. Yksittäisissä ruokakaupoissa pienpanimo-oluiden myynti on kasvanut vuodessa jopa 50 prosenttia.

K:n Ruokailmiöt 2017 -tutkimuksen julkistustilaisuudessa paljastettiin, että suomalaiset ovat ottaneet ruokakauppojen myymät pienpanimo-oluet omikseen.

– Kasvu on ollut viime vuonna kotimaisten pienpanimo-oluiden osalta 50 prosenttia. Tässä kysyntä ja tarjonta ovat nyt kohdanneet, Keskon asiakastietojohtaja Minna Vakkilainen kertoo.

Suuruusluokassa pienpanimo-oluet vetävät jo vertoja tuttujen tacojen ja tortillojen sekä niiden oheistuotteiden menekille.

– Pienpanimo-oluet ovat koko myyntivolyymiltaan kuin texmex-tuotteet, Vakkilainen vertaa.

Suomalaisten mielenkiinto pienpanimo-oluita kohtaan on tuottanut ruokakauppiaille positiivisen ongelman.

– Tämän huomaa myös valtavasti lisääntyneenä toimittajien määränä, K-Supermarket Mustapekan kauppias Jouni Ekholm kertoo.

***

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Lisää aiheesta:

"Olutsekoilulle" stoppi: Vanha suosikki on taas hittiMyynti kasvanut lähes 90 prosenttia! Nämä kotimaiset tuotteet ovat suositumpia kuin koskaan ennenTaloussanomat: Kansa ei luovu keskioluestaan – kaupan 10 myydystä tölkistä 9 on yhä samaa tavaraaPaikkakunta vaikuttaa suomalaisten olutmakuun – trendijuomat käyvät parhaiten kaupaksi suurissa kaupungeissaMyynti kasvanut yli 50 prosenttia viime vuodesta – nämä oluet maistuvat nyt suomalaisille!Valtava buumi! Näitä oluita suomalaiset haluavat nyt juoda
OlutMakuja

Tuoreimmat aiheesta

Olut
  • ma16:59
    Juomat

    "Olutsekoilulle" stoppi: Vanha suosikki on taas hitti

  • 20.9.22:13
    Saksa

    Oluen ystävien superjuhla käynnistyi Saksassa

  • 26.8.05:39
    Alkoholi

    Miksi suomalaiset hylkäsivät viinan? MTV:n kierros yöelämässä paljasti sukupolvien välisen kuilun

  • 9.7.07:44
    Juomat

    Suomalaiset juovat nyt olutta, joka voi hämätä

  • 13.6.07:49
    Juomat

    Tässä on Suomen paras olut: "Taatusti keskustelua herättävä"