Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Lifestyle
Makuja-sivujen kansikuva
Makuja
Etusivu
Ruokauutiset
Reseptit
Reseptihaku
Halpa vs. kallis
Koko Suomi leipoo

Suomalaisen kahvivalmistajan ikoninen tunnushahmo katoaa mainoksista – ja hänet tilalleen voi hakea kuka tahansa

0:54Suomalaisten kahvipakettien evoluutioPaula-hahmo on vieraillut Pauligin kahvipaketeissa vuosien varrella taajaan.
Julkaistu 04.02.2019 18:43

MTV LIFESTYLE – Kauppalehti

Kahvi-yritys Paulig lopettaa Paula-tytön käytön markkinoinnissaan. Tulevaisuudessa kahvia markkinoidaan brändilähettiläin.

1. Paulig luopuu pitkäikäisestä mainoskasvostaan, Paula-­nimeä kantavasta naishahmosta. Vuodesta 1950 lähtien Pauligin Paulan tehtävissä on toiminut yhteensä 19 henkilöä. Nyt käynnistyneen avoimen rekrytointiprosessin kautta kuka ­tahansa voi hakea Pauligin brändilähettilääksi. Miksi tähän ratkaisuun on nyt päädytty, markkinointijohtaja Tomi Wirtanen?

– Perinteet ovat hienoja, mutta perinteiden pitää elää ajassa mukana. Haemme nyt 20:tta brändilähettilästä, mutta emme koe, että henkilön sopivuus tehtävään on tänä päivänä kiinni tietystä sukupuolesta, iästä tai hiusten väristä. Siksi olemme lähteneet aika selkeästi viestimään, että nyt haettavan brändilähettilään tehtävä on avoin kaikille kahvista innostuville.

2. Kansallispukuinen Paula on mainonnan ohella edustanut brändiä erilaisissa tilaisuuksissa sekä tuote-esittelijänä. Mitä ominaisuuksia uudelta brändilähettiläältä vaaditaan?

– Kiinnostava ja valovoimainen persoona ja ennen kaikkea oikea asenne ovat tärkeimmät tekijät. Emme halua tähän tehtävään nyt valmista huippukoulutuksen saanutta baristaa. Arvostamme hyvien ihmissuhdetaitojen ja esiintymistaitojen ohella kykyä tuoda itseään kiinnostavasti esille sosiaalisen median kanavissa, koska somevaikuttaminen on tänä päivänä hyvin keskeinen osa markkinointia.

3. Markkinoinnissa jatkuvuus ja tuttuus puhuttelevat. Esimerkkinä tulee mieleen suomalaisten hyvin tuntema ­Juhla Mokan Tunteella ja taidolla -mainoskonsepti. Minkälaisia haasteita on edessä, kun vanhaa linjaa lähdetään uudistamaan rohkeasti?

– Emme ole halunneet lähteä uudistumaan haasteet edellä. Enemmänkin haluamme alleviivata, kuinka brändi seuraa aikaansa ja samalla edistää tasa-arvoa yhteiskunnassa. En usko, että kovin ­monella on lähtökohtaisesti mitään näitä asioita vastaan. Olemme matkan varrella jo hieman vähentäneet perinteitä, kuten kansallispuvun käyttöä. Paula on viime vuosina esiintynyt hyvinkin moderneissa asuissa ja tilaisuuksissa. Tätä linjaa jatkamme nyt.

4. Nykypäivän kahvikeskustelut käydään kahvipöydän ­ohella yhä useammin sosiaalisessa mediassa. Miten tämä vaikuttaa brändilähettilään rooliin ja työnkuvaan?

– Kaikenlainen bloggaaminen sekä luonteva esiintyminen Pauligin omissa kanavissa ovat isossa roolissa. Myös kyky suunnitella kiinnostavia video- ja kuvasisältöjä on tärkeää. Jo parin viime vuoden aikana Paula on ollut aktiivisesti tekemisissä useiden suomalaisten somevaikuttajien kanssa. Hän on käynyt muun ­muassa alkuperämaamatkoilla ja kokeillut baristan tehtäviä. Luonnollinen esiintyminen somevaikuttajien ja muiden julkisuuden henkilöiden kanssa on ominaispiirre, jota odotamme uudelta brändilähettiläältä.

Lisää aiheesta:

"Yksi soijamaitolitra pyöri kuukauden jääkaapissa" – kahvilanpitäjä Matias on nähnyt 15 vuoden aikana melkoisen muutoksenSuomalainen menestysresepti -ohjelma tuo paitsi myyntimenestystä, myös työpaikkoja pienille paikkakunnilleKinutaanko ilmaisia hotelliöitä? Näin somevaikuttajien yhteistyöt yritysten kanssa syntyvätSuomalainen menestysresepti -kilpailun voiton vienyt Fallero-falafel tuo ravintolatasoisen kasvisruuan kotiin: ”Tässä kotimaisessa tuotteessa on kaikki palaset kohdallaan”Hesburgerin tuotekehityspäällikkö Eeva Mäki paljastaa, miten uudet tuotteet kehitellään – suuria onnistumisia ja yksi pieni hampurilaisfloppi: "Ei ollut menestys"Yksi asia Koskenkorvassa kiinnostaa maailmalla hämmästyttävän paljon: "Olimme itsekin positiivisesti yllättyneitä"
KahviMakuja

Tuoreimmat aiheesta

Kahvi
  • 27.8.07:46
    Huomenta Suomi

    Säilytätkö avattua kahvipakettia yli viikon? Toimi näin

  • 26.8.07:45
    Tutkimustulokset

    Nyt selvisi paras aika juoda kahvia

  • 25.8.07:43
    Juomat

    Suodatinpussit loppu – voiko ne korvata talouspaperilla?

  • 26.6.06:28
    Sydänterveys

    Kahvikupponen voi pidentää elinikää – kaksi ainesosaa kuitenkin kumoaa hyödyt

  • 23.6.09:07
    Somehitit

    Piiastiinan neronleimaus: Tällainen on Möccimaster