Koskenkorva Salmiakki täyttää tänä vuonna 25 vuotta, ja juhlavuoden kunniaksi markkinoille on tuotu uusi versiosta tutusta tuotteesta – alkoholiton sellainen.
Vuodenvaihteessa lanseerattu Koskenkorva Salmiakki Alcohol Free 0 % saattaa aluksi herättää ihmetystä; kuka nyt haluaisi nauttia alkoholittomia shotteja? Koskenkorvan Brand Manager Katja Berntzen kuitenkin uskoo, että kysyntää tuotteelle löytyy.
Tuote vastaa muuttuneisiin kulutustottumuksiin
Vaikka tuote on ollut myynnissä vasta muutaman viikon, on se Berntzenin mukaan saanut erittäin lämpimän vastaanoton.
– Tällä tuotteella haetaan kuluttajia, jotka arvostavat alkoholittomia tuotteita. Näitä ihmisiä löytyy aina, ja myös kulutustottumukset ovat muuttuneet vuosien mittaan. Haluamme olla edelläkävijöitä ja vastata näihin kulutustarpeisiin, Berntzen kertoo.
Tuote sopii Berntzenin mukaan erinomaisesti niille, jotka haluavat olla juhlimassa samaan tapaan kuin muutkin, vaikka syystä tai toisesta eivät alkoholia haluaisikaan nauttia.
– Kuluttajat hakevat elämyksiä. Välillä ollaan autolla liikenteessä, ja haluamme ratkaista senkin ongelma, Berntzen lisää.
Maku on alkuperäisen version tapaan hyvin salmiakkinen, ja alkoholillisesta versiosta löytyvä potku on pyritty tuomaan tähän uutuustuotteeseen lisäämällä mukaan hieman chiliä.
Juomatrendi aiheuttaa tuotekehitykselle haasteita
Alkoholiton salmiakkikossu on vasta alkua alkoholittomien ja matala-alkoholisten tuotteiden trendillä, sillä tällä hetkellä tuotekehityksessä fokus on juurikin näissä tuotteissa, kertoo Altian valmentaja ja baarimestari .
