Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Lifestyle
Makuja-sivujen kansikuva
Makuja
Etusivu
Ruokauutiset
Reseptit
Reseptihaku
Halpa vs. kallis
Koko Suomi leipoo

Ruokabrändi markkinoi tuotteitaan suositulla aikuisviihdesivustolla– kuuma ruokapornomainos kerää kehuja: "Tämä mainos saa minut haluamaan sitä"

Pakasteruokabrändin mainos on kerännyt runsaasti huomiota.
Pakasteruokabrändin mainos on kerännyt runsaasti huomiota.Shutterstock
Julkaistu 05.02.2019 20:01

Laura Matilainen

laura.matilainen@mtv.fi

Elintarvikealan yritys on kerännyt runsaasti huomiota varsin erikoisella mainoskampanjallaan. Minuutin mittainen ruokamainos esitettiin nimittäin suositulla pornosivustolla.

Samaan aikaan, kun monet yritykset pyrkivät esittämään yleisöllä mahdollisimman neutraaleita mainoksia, eräs yhdysvaltalaisyritys teki juuri päinvastoin.

Elintarvikealan yritys Kraft Heinz teki varsinaisen tempun ja ryhtyi mainostamaan pakasteruokamerkki Devour Foodsin tuotteita netin laajimmalla pornosivustolla, Pornhubilla.

Netissä esillä sensuroimaton versio

Yhden päivän mittaiseksi jäänyt mainoskampanja oli rakennettu urheilutapahtuma Super Bowlin ympärille ruokaporno-teemalla.

– Katso kuumaa ruokapornoa nyt, pornosivustolle lisätyssä mainoksessa kannustetaan.

Videolla keskitytään pariskuntaan, joka kamppailee pakasteruokapornoaddiktion kanssa. Pornhub-sivuston kävijät pääsivät näkemään mainoksen minuutin mittaisen sensuroimattoman version, kun taas Super Bowlin yhteydessä esitettiin ainoastaan 30 sekunnin mittainen sensuroimaton versio.  

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä. 

Myös Pornhub-sivuston logo oli lävistetty päivän mittaisen mainoskampanjan ajan haarukalla.

" Tämä mainos saa minut haluamaan sitä"

Mainos on kerännyt runsaasti huomiota myös sosiaalisessa mediassa. Twitterissä tuhannet käyttäjät ylistävät mainoksen nerokkuutta ja hauskuutta.

– Tämä on paras mainos, jonka olen koskaan nähnyt sosiaalisessa mediassa, eräässä twiitissä todetaan.

LUE MYÖS: Suomalaisillekin tuttu pizzaketju vaihtoi nimensä – taustalla varsin merkittävä syy

Mainos on selvästi tehnyt tehtävänsä, sillä kommenteissa ihmiset kertovat joutuneensa yllättävän ruokahimon valtaan.

– En syö pakasteruokaa… mutta tämä mainos saa minut haluamaan sitä, eräässä Twitteriin tulleessa kommentissa todetaan.

Lähteet: WallStreetJournal, Twitter, Fortune

Lisää aiheesta:

Balenciagan kyseenalainen mainoskampanja tuomittiin jyrkästi: "Eikö kukaan pysähtynyt edes hetkeksi miettimään?"Äiti lisäsi lastensa eväsrasioihin alkoholittomia drinkkejä: "Täydellinen lisä koulujen lounaille" – kaikkia ei "vitsi" naurattanutAikuisviihdesivusto Pornhub poisti suurimman osan videoistaanHammashoitolan häiritsevä mainos aiheuttaa närkästystä – kuvan nähtyäsi ymmärrät miksiMaailmankuulu suomalaispariskunta tuhoaa videolla Big Mac -hampurilaisen – ja tilille kilahtaa pian taas mukava potti rahaaKuollutta isäänsä sureva poika McDonald’sin mainoksessa oli katsojille liikaa – hyllytettiin vihaisen palautteen takia
MakujaMakuja

Tuoreimmat aiheesta

Makuja
  • 13.8.18:00
    Viiden jälkeen

    Kari Aihiselta yllättävä vinkki – tekisitkö itse näin pastallesi?

  • 11.6.16:26
    Politiikka

    MT:n tiedot: Vahvat viinit eivät tule ruokakauppoihin tämän hallituksen aikana

  • 31.5.09:44
    Olut

    Mitä eroa on IPA-, APA- ja NEIPA-oluella? Panimomestari kertoo

  • 11.5.08:01
    Huomenta Suomi

    Helsingin paraatipaikalla on 50-vuotias torikahvila – hittituote hurmaa yksinkertaisuudellaan: "Kanelia, sokeria, voita"

  • 27.1.20:37
    Ruoka

    Ranska voitti Bocuse d’Orin – näin kävi Suomelle