Kuollutta isäänsä sureva poika McDonald’sin mainoksessa oli katsojille liikaa – hyllytettiin vihaisen palautteen takia

Kalahampurilainen shutterstock
McDonald'sin mainos suututti yleisön. Shutterstock

Äiti lohduttaa poikaansa McDonald’sin mainoksessa sillä, että pojalla on samanlainen hampurilaismaku kuin edesmenneellä isällään. Valtava palauteryöppy sai suuryhtiön hyllyttämään mainoksen.

Britannian televisiolle tuotettu hampurilaismainos on saanut yleisön raivostumaan, uutisoi Helsingin Sanomat. McDonald’sin hampurilaismainosta pidetään mauttomana, sillä yleisön tunteisiin vedotaan edesmennyttä isäänsä muistelevan pojan surun avulla.

Mainoksessa nuori poika kyselee äidiltään, millainen hänen isänsä oli. Äiti kertoo isän olleen monessa asiassa varsin erilainen kuin poikansa. Isä oli taitava jalkapalloilija, suosittu tyttöjen keskuudessa ja kengät olivat aina siistit ja kiiltävät.

Hampurilaisravintolassa poika haukkaa kalahampurilaista, jolloin äiti toteaa: "Tuo oli myös isäsi suosikki".

Katsojat pöyristyivät tunteita herättävästä mainoksesta ja Britannian mainoksia valvova virasto sai runsaasti vihaista palautetta. Mainosta kritisoitiin ankarasti myös sosiaalisessa mediassa.

McDonald’s reagoi palautteeseen vetämällä mainoksen pois televisiolevityksestä. Mainos poistettiin myös hampurilaisketjun omalta YouTube-kanavalta.

Mainos löytyy silti edelleen YouTubesta.

Jos video ei näy, voit katsoa sen täältä.

Aiheesta uutisoi ensimmäisenä Helsingin Sanomat.

Lähde: CNN

***

Kasvishampurilainen 1:30

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat

    • card_kaappaus_keittiossa
      Kaappaus keittiössä

      Huippukokki Kari ‘Kape’ Aihinen rientää suomalaisten kotikokkien avuksi. Nirsoilu, napostelu ja liian yksipuoliset ruokavaliot jäävät historiaan, kun Kape palauttaa keittiöihin tekemisen ilon sekä tuo lautasille värejä ja terveellisiä, maukkaita ruokia. Tehdään keittiöstä taas kodin paras paikka!