Ravintoloitsija antoi asiakkaidensa päättää itse hinnat – näin kävi

kiinalainen ruoka
Kuvituskuva, ei liity juttuun. Shutterstock

Ravintoloitsija Liu Xiaojun päätti antaa asiakkaille mahdollisuuden maksaa omatuntonsa mukaan – jo viikossa ravintola on menettänyt runsaasti rahaa ja asiakkaita. 

Kun ravintoloitsija Liu Xiaojun avasi ravintolansa, hän päätti "uskoa hyvään ihmisessä" ja antoi asiakkailleen päätäntävallan hinnoista viikon ajaksi. Tämä oli kuitenkin huono idea, sillä jo lyhyessä ajassa ravintola on menettänyt paljon rahaa.

– Jos asiakkaat eivät olisi olleet tyytyväisiä palveluun tai ruoan tasoon, ymmärtäisin tämän, mutta asiakaspalautteen mukaan ruoka on ollut hyvää ja täyttävää. Tämä ei kuitenkaan näy asiakkaiden maksuhalukkuudessa, Xiaojun kertoo Shangaaist-sivuston haastattelussa. 

Lisäksi asiakkaat eivät ole enää palanneet ravintolaan. Kun kampanja päättyi, ruokailijoita ei juuri ole ollut.

– On järkeenkäypää, että ihmiset haluavat syödä ilmaiseksi, mutta en ymmärrä, miksi he eivät ole tulleet takaisin kampanjan loppumisen jälkeen, Xiaojun suree.

Lapsen rahankäyttö ja talousosaaminen 17:54

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat

    • card_kaappaus_keittiossa
      Kaappaus keittiössä

      Huippukokki Kari ‘Kape’ Aihinen rientää suomalaisten kotikokkien avuksi. Nirsoilu, napostelu ja liian yksipuoliset ruokavaliot jäävät historiaan, kun Kape palauttaa keittiöihin tekemisen ilon sekä tuo lautasille värejä ja terveellisiä, maukkaita ruokia. Tehdään keittiöstä taas kodin paras paikka!