Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Lifestyle
Makuja-sivujen kansikuva
Makuja
Etusivu
Ruokauutiset
Reseptit
Reseptihaku
Halpa vs. kallis
Koko Suomi leipoo

Ravintoloitsija antoi asiakkaidensa päättää itse hinnat – näin kävi

Kuvituskuva, ei liity juttuun.
Kuvituskuva, ei liity juttuun. Shutterstock
Julkaistu 24.10.2016 14:31

MTV LIFESTYLE

Ravintoloitsija Liu Xiaojun päätti antaa asiakkaille mahdollisuuden maksaa omatuntonsa mukaan – jo viikossa ravintola on menettänyt runsaasti rahaa ja asiakkaita. 

Kun ravintoloitsija Liu Xiaojun avasi ravintolansa, hän päätti "uskoa hyvään ihmisessä" ja antoi asiakkailleen päätäntävallan hinnoista viikon ajaksi. Tämä oli kuitenkin huono idea, sillä jo lyhyessä ajassa ravintola on menettänyt paljon rahaa.

– Jos asiakkaat eivät olisi olleet tyytyväisiä palveluun tai ruoan tasoon, ymmärtäisin tämän, mutta asiakaspalautteen mukaan ruoka on ollut hyvää ja täyttävää. Tämä ei kuitenkaan näy asiakkaiden maksuhalukkuudessa, Xiaojun kertoo Shangaaist-sivuston haastattelussa. 

Lisäksi asiakkaat eivät ole enää palanneet ravintolaan. Kun kampanja päättyi, ruokailijoita ei juuri ole ollut.

– On järkeenkäypää, että ihmiset haluavat syödä ilmaiseksi, mutta en ymmärrä, miksi he eivät ole tulleet takaisin kampanjan loppumisen jälkeen, Xiaojun suree.

17:54Lapsen rahankäyttö ja talousosaaminen

Lähde: Shangaiist.com 

Lisää aiheesta:

Maksaisitko sinä covid-19-lisää? Ravintolalaskun kohuttu koronaekstra aiheutti palauteryöpyn ja jopa uhkailua: "Naurettavaa"Ravintola antoi porttikiellon alle 12-vuotiaille lapsille – kielto kerää kiitosta: "Kuin olisin taivaassa"Asiakkaat ottivat "syö niin paljon kuin jaksat" -tarjouksen liian kirjaimellisesti – ravintola joutui sulkemaan ovensaRavintola nöyryytti 9-vuotiasta tyttöä – esitti kohtuuttoman vaatimuksenTarjoilijoiden häiritsevä tapa yleistyy ravintoloissa – pilaa helposti illalliskokemuksenPariskunta sai huonoa palvelua ravintolassa – aiheutti lähtiessään sokin tarjoilijalle
Mitä ihmettä?RavintolatMakuja

Tuoreimmat aiheesta

Mitä ihmettä?
  • 14:15
    Raha

    Ruotsalaismiehen luottokortti lakkasi toimimasta – syy yllätti virkailijatkin

  • 9.9.09:55
    Juomat

    Samppanja olikin halpaa viiniä hiilihapotettuna – viinintekijä narahti miljoonahuijauksesta

  • 8.9.20:08
    Kauneus ja tyyli

    Paulan kulmakarvojen värjäys sai epäonnisen käänteen

  • 8.9.13:15
    Asuminen

    Tiesitkö? Asuntokauppajärjestely Ranskassa on kuin vedonlyöntiä myyjän kuolemasta

  • 5.9.17:31
    Ruoka

    Vegaanin palopelastajan ensimmäinen työpäivä: 20 000 kiloa palavaa pihviä