Hävikkiruoka on buumi myös verkkokaupassa. Suomalaisasiakkaat ovat pelastaneet lähes kolme miljoona kiloa ruokaa hävikiltä vuosina 2017–2020 hävikkiruoan verkkokauppa Matsmartista.
Videolla: Testaa herkullinen hävikkidrinkki!
MTV Uutisten Makuja.fi -ruokasivulla on tällä viikolla nostettu puheenaiheeksi hävikkiruoka ja erityisesti kauppojen niin sanotut punalaputetut tuotteet. Torstaina kerrottiin muun muassa erityisesti K-ryhmän kauppoihin levinneistä hävikkihyllyistä sekä S-ryhmän punalaputuskäytännöistä. Perjantaina omista hävikkikäytännöistään kertoi myös Lidl.
Hävikkiruokaa menee runsain määrin kaupaksi myös verkossa. Suomessa hävikkiruokaa myy verkossa muun muassa Fiksuruoka ja Matsmart.
– Ruoan verkkokauppa on viimeistään nyt lyönyt toden teolla läpi, ja mikä hienointa, myös kestävä kuluttaminen kiinnostaa. Tästä kertoo se, että yhdessä asiakkaidemme ja tavarantoimittajiemme kanssa olemme voineet pelastaa jo melkein kolme miljoonaa kiloa ruokaa hävikiltä muutamassa vuodessa, kertoo Matsmartin Suomen-maajohtaja .