Pepsillä on uusi logo

Tällainen on Pepsin uusi logo 0:29 Tällainen on Pepsin uusi logo
KATSO VIDEO: Tällainen on Pepsin uusi logo

Kurkkaa Pepsin uusi logo videolta!

Pepsi uudistaa logonsa, raportoi muun muassa CNN. Muutoksen päädyttiin, kun yritykselle selvisi ihmisten todellinen mielikuva brändin logosta.

Kun ihmisiä pyydetään piirtämään Pepsin logo ulkomuistista, useimmat rustaavat paperille ympyrän, jossa on punainen, valkoinen ja sininen raita. Yllättävän moni kirjoittaa myös ympyrän keskelle Pepsi-sanan, vaikka logossa ei sitä todellisuudessa ole. 

Tämä yksityiskohta kiinnitti PepsiCo:n edustajien huomion.

– Emme voineet sivuuttaa sitä. Sen sijaan, että olisimme hylänneet sen, päätimme omaksua sen, PepsiCo:n suunnittelupäällikkö Mauro Porcini selitti CNN:lle logomuutosta.

Muistuttaa 1990-luvun logoa

Pepsin logo muuttuu Pohjois-Amerikassa syksyllä ja muualla maailmassa vuoden 2024 puolella. Edellinen logomuutos tehtiin brändille vuonna 2008. Uudessa logossa on vivahteita Pepsin 1990-luvun logosta.

Pepsin markkinointijohtaja Todd Kaplanin mukaan uusi logo kuvastaa enemmän Pepsin "rohkeaa ja itsevarmaa brändiä".

Muutoksella halutaan myös vahvistaa entisestään sokerittomien Pepsi-juomien brändiä. Yhdysvalloissa sokerittomia Pepsejä on myyty Pepsi Zero -tuotenimellä vuodesta 2016. Euroopassa ja Aasiassa nämä juomat ovat pääosin Pepsi Max -nimellä.

Pepsin kilpailijalla Coca-Colalla logon kirjoitusasu on pysynyt samana vuodesta 2007.

Katso jutun yllä olevalta videolta, miltä uusi logo näyttää!

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat

    • masterchef2 (002)
      MasterChef Suomi

      MasterChef-keittiön valtaavat amatöörikokit! Satojen hakijoiden joukosta valitut, Suomen parhaat kotikokkaajat havittelevat liekinkuumaa MasterChef Suomi -arvonimeä ja 10.000 euron rahapalkintoa. Riittävätkö taidot kelloa vastaan kokatessa miellyttämään tuomaristoa? Uudella kaudella Kape Aihisen seuraksi tuomarikolmikkoon liittyy kaksi huippukokkia, Henri Alén sekä vaikuttavan kansainvälisen uran luonut Helena Puolakka.